Škoda uspěla poprvé s tureckými autobusy ve státní zakázce, dodá jich šest ministerstvu obrany

Vizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda ElectricVizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda Electric

Škoda ze čtyř soutěžících nabídla výrazně nejnižší cenu.

Škoda Electric získala druhou zakázku v Česku v segmentu, kterému se nově začala věnovat až po akvizici tureckého výrobce Temsa skupinou PPF. Pro ministerstvo obrany dodá šest zájezdových autobusů Škoda D’COACH (typ HD 12).

Celková hodnota zakázky je přibližně 30 milionů korun, kontrakt je v registru smluv. Vozy budou dodány do sedmi měsíců od podpisu smlouvy.

Jde celkem o dvě zakázky na dvanáctimetrové vozy. Budou vybaveny motorem DAF MX-11 o výkonu 330kW. Autobus splňuje normu Euro 6 a má automatickou převodovku ZF Traxon. První dva autobusy mají obsaditelnost 51 míst + 1 místo řidiče a 1 místo spolujezdce. Další čtyři disponují kapacitou 44 míst + opět po jednom místě pro řidiče a spolujezdce.

Podle údajů na profilu zadavatele byla Škoda Electric ze čtyř soutěžících výrazně nejlevnější . Kromě Škody podaly nabídku ještě Tezas Servis, MAN Truck & Bus Czech Republic a Scania Czech Republic

Po rozšíření naší nabídky vozidel vstupujeme touto objednávkou na evropský trh autobusů s dieselovým pohonem. Nabízíme nyní zákazníkům kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů (klasických i parciálních), přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby,“ říká Tanya Altmann, Senior Vice President pro Bus Mobility Solutions ve skupině Škoda Transportation.

Výroba základních komponent proběhne v Turecku, v Plzni pak dokončí část interiéru a úpravy pro Českou republiku.

První zakázka na zájezdový autobus

Podle Škody mají autobusy veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu dle nejmodernějších standardů. „Sedadla jsou uzpůsobena na dlouhé trasy a cestující tak budou mít maximální pohodlí. Ve výbavě je také kuchyňka, dvě lednice a velký zavazadlový prostor. Řidiči pak ocení adaptivní tempomat, který pomáhá udržovat vzdálenosti od aut před ním,“ dodal mluvčí Škody Transportation Jan Švehla.

Jedná se o první zakázky na zájezdové autobusy s dieselovým pohonem, které bude Škoda realizovat ve spolupráci se svojí sesterskou společností Temsa z Turecka.

Letos firma získala v Česku první autobusovou zakázku na elektrobusy: dodá celkem 14 elektrobusů do Prahy.

Tagy Ministerstvo obrany Škoda Electric Temsa Top
10 komentářů