Škoda ukázala podobu trolejbusů pro Bratislavu, má už podepsané smlouvy

Trolejbus Škoda 27 Tr pro Bratislavu. Foto: Škoda TransportationTrolejbus Škoda 27 Tr pro Bratislavu. Foto: Škoda Transportation

Všechny trolejbusy mají být dodány do 20 měsíců od podpisu smlouvy.

Škoda Transportation má již jistotu dvou velkých zakázek na dodávku celkem 39 trolejbusů pro Dopravný podnik Bratislava (DPB). Výrobce uzavřel smlouvy s dopravcem včera jen krátce poté, co podepsal kontrakt na financování s pomocí evropské dotace.

Hodnota dvou zakázek na dodávku 23 dvoučlánkových a 16 velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů je přes 29 milionů eur. Podle smlouvy mají být trolejbusy předány do 20 měsíců, tedy do konce příštího roku.

Nové kontrakty pro Bratislavu navazují na řadu úspěšných dodávek našich vozidel na Slovensko. Věřím, že nové trolejbusy díky svému modernímu řešení i ekologickému provozu opět zvýší kvalitu cestování veřejnou dopravou v metropoli našich sousedů a že s nimi budou cestující spokojeni, stejně jako dopravce,“ uvedla Tanya Altmann, Senior Viceprezidentka pro Bus Mobility Solutions ve skupině Škoda Transportation.

Škoda dodá 18 metrů dlouhé trolejbusy Škoda 27 Tr v kloubovém provedení. Druhým typem jsou tříčlánkové dvoukloubové trolejbusy Škoda-Solaris 24m. Oba jsou s pomocným bateriovým pohonem. „Vozy mohou jezdit i v místech, kde chybí trolejové vedení, například u osmnáctimetrových trolejbusů je dojezd na trakční baterii minimálně 10 kilometrů,“ vysvětluje výhody vozidel  Tanya Altmann a připojuje další zajímavost: V trolejbusech délky 18 metrů budou navíc instalovány, pro městské vozidlo ne zcela obvyklé, regály na zavazadla. U těchto vozidel se totiž počítá s nasazením i na linkách směřujících k letišti.

Kapacita až 160 cestujících

Bratislava by měla být po Praze druhým městem, kde budou jezdit nové trolejbusy Škoda-Solaris 24 m. Jejich kapacita je až 160 cestujících. Sloužit by měly na nejvytíženější městské trolejbusové lince 71. V Praze mají jezdit na letiště.

Oba typy trolejbusů budou vybaveny klimatizací pro cestující i řidiče, vyhrazenými místy pro kočárky, invalidní vozíky a bicykly, moderními informačními systémy, zahrnujícími kromě informačních panelů také třeba vnější a vnitřní kamery, automatické počítání cestujících a wifi připojení. Ve vozidlech bude rovněž instalováno zařízení pro dálkový přenos dat pro diagnostiku.

Aktuální kontrakt navazuje na předchozí významnou dodávku z let 2014 a 2015, kdy Škoda pro hlavní město našich východních sousedů vyrobila flotilu 120 trolejbusů. Bratislavský dopravní podnik tehdy v rámci zakázky získal celkem sedmdesát kusů velkokapacitních vozů Škoda 31 Tr a padesát kusů dvanáctimetrových vozů Škoda 30 Tr.

Na podpis smlouvy zatím v Bratislavě čeká SOR Libchavy, který vyhrál soutěž na 11 trolejbusů SOR TNS 12. „DPB přistoupí k podpisu smlouvy po uplynutí zákonných náležitostí a lhůty, stejně jako v předešlých případech,“ řekl mluvčí DPB Martin Chlebovec.

Trolejbus Škoda 27 Tr pro Bratislavu. Foto: Škoda TransportationTrolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: Škoda TransportationTrolejbus Škoda-Solaris 24m pro Bratislavu. Foto: Škoda Transportation
Tagy Dopravní podnik Bratislava DPB Škoda 27 Tr Škoda Electric Škoda Transportation Škoda-Solaris 24 Solaris
11 komentářů