Doprava ve městě Metro

Siemens představil první vagón pro nové vídeňské metro bez strojvedoucích

Svařený a nalakovaný první vůz metra pro Vídeň. Foto: Siemens
Svařený a nalakovaný první vůz metra pro Vídeň. Foto: Siemens

Společnost Siemens představila první svařený a nalakovaný vagón pro nové soupravy vídeňského metra, které budou jezdit i zcela bez strojvedoucího. Vyrábí je ve svém závodě ve vídeňském Simmeringu, kde vznikaly například i railjety pro České dráhy.

Jde o první vůz z velké zakázky uzavřené před dvěma lety na dodávku 34 šestivozových souprav s opcí na dalších jedenáct vlaků včetně servisu na 24 let. Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien je nasadí na novou linku U5, kde budou jezdit v autonomním provozu bez strojvedoucího, část pak bude jezdit na stávajících linkách se strojvedoucím. První souprava má vyjet příští rok do zkušebního provozu, plný provoz s cestujícími začne v roce 2022.

Do 111 metrů dlouhých souprav se vejde až 928 cestujících, z toho 200 sedících. Vlaky budou vybaveny novým elektronickým informačním systémem, který bude cestujícím ukazovat například přípoje na jiné trasy metra.Cestující tak budou vědět dopředu, jakým směrem jít po vystoupení.

Podle Siemensu jsou nové soupravy díky použití nových materiálů výrazně lehčí. Nová generace metra dostala název X-Car.

Nová linka U5 bude pět kilometrů dlouhá, spojí sedmnáctý vídeňský obvod s centrem města.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Roztomilým paradoxem vlastně je, že až se otevře U5 (v rozsahu při zahájení provozu), bude se jednat vlastně jen o pár stovek metrů nové trasy. Reálně se totiž staví především U2, neboť U5 přejde v úseku Rathaus – Karlsplatz do trasy stávající U2, zatímco U2 se od Rathaus vydá zcela novou trasou (prozatím) na Matzleinsdorfer Platz a snad někdy v budoucnu i na Wienerberg. Na trase U5 bude v okamžiku spuštění provozu nový jen kratičký úsek Rathaus – Frankhplatz (ke staré AKH). A než U5 dosáhne 17.Bezirku, budu pravděpodobně už v penzi (chybí mi 28 let). Plán sice říká, že… Číst vice »

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

Do země se už docela koplo, vždyť jsou na té stránce, kterou zmiňujete, fotky tunelovacích strojů a příští rok začíná 2letá výluka na U2 😃

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Pozor, píšu o úseku Karlsplatz – Gudrunstraße! Tedy stávající U2 a budoucí U5. Tam se rozhodně do země nekoplo a bůhví, jestli někdy kopne 😄

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

No, tam asi metro nikdy nebude😅

LiborV
Host
LiborV

Prosím o kontrolu posledního odstavce. Moc nedává smysl ☹️.

LiborV
Host
LiborV

Prosím o kontrolu posledního odstavce. Moc nedává smysl 🙁

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll