Sedmý provozovatel A350-1000. French Bee ho převzala ve verzi pro nejvíce cestujících

Airbus A350-1000 v barvách French Bee. Foto: AirbusAirbus A350-1000 v barvách French Bee. Foto: Airbus

French Bee vtěsná do letadla 480 cestujících ve dvou třídách.

Letecká společnost French Bee se stala o víkendu sedmým provozovatelem aktuálně největšího vyráběného letadla Airbus. Model A350-1000 převzala v konfiguraci pro 480 cestujících. Žádný jiný dopravce s tímto typem nemá v letounu tolik sedaček.

Jedná se o 51 více míst, než kolik má ve stejném letadle sesterská aerolinka francouzské společnosti: Air Caraïbes. Celkem 440 míst je v ekonomické třídě v uspořádání 3-4-3 a 40 v Premium Blue v konfiguraci 2-4-2. První letoun s registrací F-HMIX nasadil dopravce na let z Paříže na Reunion.

Pro aerolinky znamená nasazení nového letadla nejen větší komfort pro cestující, ale také výrazně nižší emise: spotřeba na sedačku je zhruba o čtvrtinu nižší.

French bee je součástí francouzské skupiny Dubreuil Group, dříve létala pod značkou French Blue. Součástí skupiny je i Air Caraïbes, který převzal minulý týden třetí A350-1000. French Bee létá na Reunion, na Tahiti a do San Francisca.

S cestujícími létá A350-1000 od roku 2018. Vývoj letadla trval zhruba deset let. Oproti verzi 900 je o sedm metrů delší, má výkonnější motory a kvůli menšímu zatížení ranvejí má šestikolový podvozek. A350-1000 patří k letadlům s mimořádně dlouhým doletem, nikoliv však nejdelším: bez mezipřistání zvládne doletět 14 800 kilometrů. Oproti modelu 900 má mírně upravené zakončení křídel, které umožňuje přistávání i při nižších rychlostech.

Katalogová cena letadla je 367 milionů dolarů. Podle Airbusu jsou provozní náklady o čtvrtinu nižší než u Boeingu 777-300ER. Přes 70 % letadla tvoří titanové a kompozitové materiály, které nereznou. Airbus zatím na letadlo získal 165 zakázek. Kromě dvou francouzských dopravců ho provozují British Airways, Cathay Pacific, Etihad Airways, Qatar Airways a Virgin Atlantic.

Tagy A350-1000 Airbus Airbus A350-1000 French bee
5 komentářů