Sedm nabídek a pokles ceny o čtvrtinu. Obchvat Klatov se začne stavět v létě

Klatovy by se měly zbavit těžké tranzitní dopravy v roce 2024. Osmikilometrový obchvat bude dvoupruhový.

Klatovy by se v roce 2024 měly konečně zbavit těžké tranzitní dopravy, která skrze pošumavské okresní město proudí po silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) finišuje s tendrem na zhotovitele osmikilometrového obchvatu města, když dospělo k hodnocení nabídek.

Celkem investor obdržel sedm nabídek, z nichž nejnižší (863,35 milionu Kč) pochází od společnosti Silnice Group. Je zhruba o čtvrtinu nižší, než kolik činil předpoklad při vypisování soutěže (1,098 miliardy Kč). „Stavba má pravomocné stavební povolení, její zahájení se plánuje na třetí čtvrtletí,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

I/27, obchvat Klatov. Pramen: ŘSD

I/27, obchvat Klatov. Pramen: ŘSD

Součástí stavby jsou kromě hlavní trasy tři křižovatky, tucet mostů, sedm protihlukových stěn a opatření. Obchvat bude dvoupruh, povede východně od Klatov od Štěpánovic a na jihu se napojí na původní silnici před obcí Vrhaveč.

ŘSD už od loňského června staví na I/27 i šestikilometrový čtyřpruh Šlovice – Přeštice, na čtyřpruh se silnice I/27 v uplynulých měsících změnila i na severním okraji Plzně. V běhu je tendr na obchvat Žiželic mezi Žatcem a Mostem.

Silnice I/27 je důležitou tepnou, která začíná na silnici I/8 v Dubí a pokračuje přes Litvínov, Most, Žatec, Jesenici, Kralovice, Plasy, Kaznějov, Plzeň, Přeštice, Klatovy až k hraničnímu přechodu Železná Ruda.

Tagy I/27 obchvat Klatov ŘSD
28 komentářů