SBB věří jídelním vozům, do tří let jejich počet zvýší o polovinu

Jídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBBJídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy poprvé ukázaly, jak bude vypadat stravování v nových dvoupodlažních jednotkách IC 200 od Bombardieru, které nasadí na

Švýcarské spolkové dráhy poprvé ukázaly, jak bude vypadat stravování v nových dvoupodlažních jednotkách IC 200 od Bombardieru, které nasadí na dálkové vlaky, zatím hlavně mezi Ženevou a St. Gallen.

Do jídelního vozu se v soupravě, do které se vejde až 682 lidí, vejde 30 lidí. Jde vozy, které budou jezdit v jednotkách FV-Dosto, které začaly jezdit poprvé letos na jaře a výrobce je dodal se značným zpožděním.

Nové jednotky FV-Dosto od společnosti Bombardier. Foto: SBBJídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBBJídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBBJídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBBJídelní vůz v jednotce FV-Dosto. Foto: SBB

Zatímco jídelní a bistrovozy jsou v dálkové dopravě u řady dopravců spíše na ústupu, SBB chce jejich počty neustále výrazně zvyšovat. S nástupem nových jednotek Giruno od Stadleru a FV-Dosto na výkony vlaků InterCity a EuroCity dojde k výraznému zvýšení počtu jídelních vozů ze současných 107 na 159 do roku 2021.

Možnost stravování má být v každém vlaku této kategorie. Podle SBB jde o jednu z konkurenčních výhod železnice. Provoz jídelních vozů má na starost stoprocentní dcera SBB Elvetino. SBB letos na jaře výrazně proměnila palubní menu, podle tiskové zprávy je výsledkem rostoucí zájem cestujících o jídlo ve vlaku.

Tagy Elvetino FV-Dosto jídelní vozy SBB
21 komentářů