S ukončením výluky z Brna do Blanska začnou ČD nasazovat nové vlaky Moravia

Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMKNová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK

Všechny objednané jednotky mají být v provozu do konce dubna.

S ukončením roční výluky na trati mezi Brnem a Blanskem 10. prosince budou České dráhy (ČD) opět potřebovat výrazně vyšší počet vlaků, aby zajistily dopravu na jedné z nejvytíženějších regionálních tratí na jižní Moravě. Nasadí tak nové vlaky Moravia od Škody, které výrobce dodává kraji a ten je poskytuje pro provoz ČD. Zatím však nebudou k dispozici všechny. Podle mluvčí kraje Aleny Knotkové nyní jezdí první Moravie ve zkušebním provozu a poslední by měl výrobce kraji předat do konce dubna, řekla ČTK.

Celkem bude na elektrizovaných tratích v okolí Brna jezdit 37 nových vlaků Moravia. Jde o stejné vlaky, které jezdí u Českých drah pod názvem Panter. Na jižní Moravě bude šest dvouvozových a 31 čtyřvozových vlaků. „S prvními jednotkami v pravidelném provozu se počítá od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy od 11. prosince,“ řekla Knotková.

V souvislosti s výlukou, která začala loni v polovině prosince, byly z provozu vyřazeny 50 let staré elektrické jednotky řady 560. Byly klíčové pro dopravu z Brna směrem do Blanska a do Křenovic. „Už jsou trvale vyřazené, takže do doby, než bude k dispozici dostatek Moravií, budeme jezdit s našimi Pantery či se soupravami složenými z lokomotiv a klasických vagónů,“ řekla ČTK mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

Vlaky Moravia budou jezdit z Brna směrem na Tišnov, Blansko, Křenovice a na jih do Židlochovic a Hustopečí. Cestující se tak na těchto tratích dočkají výrazně vyššího komfortu cestování.

Díky ukončení výluky se vrátí na trať mezi Brnem a Blanskem všechny osobní vlaky, spěšné vlaky a rychlíky. Dálkové vlaky na Prahu budou ještě půl roku jezdit přes Havlíčkův Brod kvůli pokračujícím stavbám mezi Českou Třebovou a Kolínem.

(ve zprávě bylo původně nesprávně uvedeno třívozové jednotky, správně jde o čtyřvozové)

Elektrická jednotka Moravia, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia, interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednotka Moravia a Jihomoravská specialita: dveře se zeleným pruhem pro nástup cestujících bez jízdenky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Pramen: Škoda TransportationNová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMKNová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMKNová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK
Tagy 530 550 České dráhy Ev19 Jihomoravský kraj Moravia
107 komentářů