Letecké společnosti Letectví

Ryanair odkládá návrat letů z tuzemských regionálních letišť na duben a květen

Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters
Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters
Z Pardubic bude firma létat do Alicante dvakrát týdně namísto plánovaných tří letů.

Letecká společnost Ryanair posunula na květen očekávaný návrat pravidelných linek z tuzemských regionálních letišť. Původně plánovala obnovení letů na konci března.

Vyplývá to z dat v rezervačním systému i z oznámení některých letišť. „Vzhledem k nepříznivému vývoji pandemické situace v ČR se společnost Ryanair rozhodla odsunout obnovení provozu linky do Londýna až na začátek května,“ uvedlo například Letiště Ostrava na svém facebookovém profilu.

Ke změně došlo i v Pardubicích, kde mělo proběhnout zahájení letů do španělského Alicante na konci března, místo toho je první let naplánován na 3. května. Namísto původně plánovaných tří letů týdně došlo k redukci na dva týdně.

Na květen jsou posunuty také linky z Brna: dvakrát týdně do Londýna, vrací se také spojení do italského Bergama.

Letecké společnosti musí měnit kvůli současné situaci své plány. Ryanair už například na začátku ledna výrazně proškrtal letový řád z Prahy, o pár týdnů později ale část destinací opět vrátil do rezervačního systému. Z tras, kde dříve létal každý den, chybí například i nadále až do konce letního letového řádu Barcelona. U řady destinací došlo k posunu zahájení letů na květen nebo červen.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ogden

Podle RYR webu to vypadá, že v dubnu bude jen spojení do Stanstedu, jinak vůbec nic v Praze.A to jsou rotace z Londýna.

Janko

Kde su diskuteri, ze po pade QS a OK pokryje cesky trh RYR??

Jenda

Já jsem tohle sice netvrdil, nicméně co přesně chcete teď pokrývat? Vždyť se nikam létat nedá a ani QS s OK skoro nikam nelétají. Až skončí cestovní restrikce a lidi začnou létat, tak RYR by jistě řadu destinací pokryl. Však už v posledních letech začal působit na trasách, kde byly ČSA po desetiletí jediným dopravcem (třeba Budapešť nebo Košice).

kulhán

Janko až bude co létat, tak se orli slétnou a rozporcují si to mezi sebou.
Zdravejch firem bez dluhů s érama na place je víc než dost.
Zatím to ale nevypadá, že to bude lepší jak vloni.

Ogden

Bohužel tohle není o tom, co píšete, je to o pandemické situaci především u nás. Nikdo nějak extra nelétá, není koho vozit, že. Bohužel ani jinde to není o moc lepší, viz částečný lockdown Itálie. Vypadá to, že ani léto nebude nějak překvapivě silné, spíš naopak. Ani očkováni někde dobře. Přežijí ti nejsilnější a ti z dotacemi – AF/KLM, LH atd.

Jenda

Je to o situaci v celé Evropě. Pro turismus jsou uzavřené prakticky všechny vnitřní hranice Schengenu. Leckde jsou zavřené i pro business, navíc i tam kde nejsou se firmy snaží řešit vše on-line, protože si nemůžou dovolit riskovat karantény zaměstnanců někde v zahraničí.

Janko

A tu nastáva otázka.Preco sa celý Schengen nesprava ako domáci trh? Krajiny maju rozne pravidlá. Holt je to tak voziť sa nemá kto ľudia sedia doma a nevyzerá že by leto malo byť lepšie. Ale nechajme sa prekvapiť :))

Kakulo

A bude to zázrak, když v květnu budou létat tak, jak nyní plánují …. Toto léto ještě z daleka nebude takové, jako aerolinky doufají

gajda

Jsou docela při zemi, takže možná ne v květnu, ale v červnu by to už jít mohlo a i s obsazeností okolo 80%

VíKo

Aerolinky ale nedoufaji ve 100% navrat do predpandemickych casu. Jejich odhady jdou k 50-70%. A to realne je.

kulhán

To blafujou, potřebují nalákat cestující aby jim svěřili prachy za letenky.