Ryanair modernizuje flotilu, křídla svých Boeingů 737-800 osadí novými winglety

Advanced Technology (AT) Winglet. Pramen: RyanairAdvanced Technology (AT) Winglet. Pramen: Ryanair

Osazení konců křídel tzv. split-scimitar winglety znamená také úsporu produkovaných emisí CO₂.

Irský nízkonákladový dopravce Ryanair osadí více než 400 svých Boeingů 737-800 tzv. split scimitar winglety. Cílem modernizace je snížení spotřeby paliva. Investice si vyžádá na 200 milionů dolarů, což znamená asi půl milionu dolarů na letadlo. Program bude zahájen během zimy a podle Ryanairu sníží spotřebu paliva o 1,5 %. Vynaložená částka by se měla dopravci vrátit asi do čtyř let.

Osazením dvoudílných wingletů projde přesně 409 letounů Ryanairu, tedy v podstatě celá jeho flotila Boeingů 737-800. Průměrné stáří strojů je něco málo přes 10 let. Dopravce disponuje také cca 80 letadly Boeing 737 MAX 8 200, ty už jsou však od výroby standardně dodávány s tzv. split ‚AT‘ winglety, které byly vyvinuty přímo pro tento typ letounů.

V rámci investic Ryanair aktuálně buduje nové servisní centrum v polské Vratislavi, díky největší investici aerolinky v Polsku s hodnotou 25 milionů eur vznikne na Letišti Mikuláše Koperníka hangár o ploše 8 200 m², kam se vejdou dva letouny typu Boeing 737. Během zimy bude dopravce servisovat několik svých strojů také v ostravských leteckých opravnách JOB AIR Technic.

Tagy Ryanair split-scimitar winglet winglet
12 komentářů