egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Ryanair kvůli nejistotě s 737 MAX dál brzdí, zruší dvě základny

Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair
Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair

Letecká společnost Ryanair zruší v létě příštího roku své základny v Norimberku a na švédském letišti Skavsta u Stockholmu. Firma to vysvětluje nedostatkem letadel.

Nečekaný krok oznámil Ryanair na svých stránkách ve zprávě pro investory. Kvůli problémům se schválením letadel 737 MAX do provozu Ryanair podle svého vyjádření aktualizoval plány na příští letní letový řád. Namísto původně plánovaných 20 letadel 737 MAX počítá firma během léta jen s deseti kusy.

Firma snížila plánovaný objem přepravených cestujících ze 157 na 156 milionů. „Nedostatek letadel 737 MAX vede k nutnému uzavření dvou základen, v Norimberku a Stockholmu – Skavstě. Očekáváme mírnou redukci i na dalších základnách,“ uvedl Ryanair v prohlášení.

Norimberk je základnou Ryanairu od roku 2016, Skavsta je jednou z dlouhodobých základen Ryanairu už od začátku tisíciletí.

Podle původních plánů měl Ryanair mít příští letní letový řád už 58 letadel 737 MAX. Už v poslední prezentaci výsledků firma naznačila možnost škrtů.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hanes

Trasa Pardubice – Londýn měla průměrnou 90% obsazenost (podle Ryanairu) a navíc byla dotovaná. Sehnat letenku šlo jen několik měsíců dopředu (pohledem do rezervačního systému). Ale pro Ryanair určitě nebyla klíčová, alespoň soudě podle časů odletů/příletů (první nebo naopak poslední let). Ale těžko soudit, do toho vidí asi jen Ryanair.

Daniel Novák

Po milionté prvé: obsazenost neznamená výdělečnost

DolphinXXL

Po milion druhé : ale má na ní podstatný vliv …….

P.Q.

Jako nic ve zlém ale o5 blábol pisálka,ta linka měla nejvyšší obsazenosti z linek jaké tu kdy létaly

Jiří

Jak jste přišel na 20 procent?

Supidio

Pane Sůro. opět nic proti vám, ale kouknul jste se někdy do toho rezervačního systému, aby jste o té obsazenosti něco věděl, nebo opět věštíte z křištálové koule ? Jak už tu psal někdo nade mnou, lety byly obsazené z cca 80% a často se letenka nedala kromě několika měsíců dopředu sehnat…

Ron

Dlužno podotknout, že s jistotou nevíte, jestli v případě Pardubic šlo o výmluvu. Anebo jo?

Haha

Jiná mohla být ziskovější/důležitější.

Apex

Otázka je, jak ziskovost posuzujete. Provozně zisková ta linka moc nebyla, za celou dobu provozu od 09/17 do 06/19 byl průměrný „zisk“ na cestujícího -2,7 €…. po započítání dotací sice byla v černých číslech, ale obecně žádná hitparáda. A nedostatek letadel u Ryanairu je realita, takže přesun stroje na lukrativnější provoz byl z pohledu dopravce logickým krokem, který odráží aktuální situaci v dostupnosti letecké techniky na trhu.

Jarda K.

To snad nemyslíte vážně, ty Pardubice.