umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Ryanair hrozí propouštěním až 1500 lidí. Kvůli Brexitu i MAXům

Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair
Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair

Ještě nedávno Ryanair řešil nedostatek pilotů a palubního personálu, brzy zřejmě začne vymýšlet, jak se části zaměstnanců zbavit. Největšímu nízkonákladovému dopravci v Evropě hrozí největší propouštění v jeho historii.

Ve videu, které bylo původně určené jen zaměstnancům, ale uniklo do řady britských a irských médií, šéf Ryanairu Michael O´Leary uvádí, že do příští letní sezóny firma může propustit až 1500 lidí. Na video upozornila jako první agentura Bloomberg, první ho zveřejnily Irish Times.

Podle O´Learyho má aktuálně Ryanair nadbytek 500 pilotů a 400 palubních průvodčích. Podle současného výhledu nebude v příštím letním letovém řádu potřeba zhruba dalších 600 lidí. Zpráva přichází jen krátce poté, co firma oznámila výrazné snížení zisku, ale i nedávný start výcviku nových pilotů v Polsku.

Ryanair oficiálně potvrdil, že video je pravé, dál odmítl celou záležitost komentovat. O´Leary viní z problémů Boeing s jeho zpožděním dodávek letadel 737 MAX 200 a obavy zákazníků z Brexitu. „V příštích týdnech se budeme snažit udělat co nejvíce toho, aby škrty byly co nejmenší. Propouštění je ale nevyhnutelné,“ uvedl O´Leary. Už dříve firma pohrozila, že některé linky zruší a uzavře některé základny po Evropě.

První vlna propuštění se uskuteční koncem září, druhá po Vánocích. Některé agentury dávají vyjádření šéfa aerolinky do souvislosti s blížícím se hlasováním pilotů ve Velké Británii a Irsku o stávce.

tagy
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Supidio

Když se podívám na to individuum, co momentálně sedí v premiérském křesle ve VB, tak se jim a jejich obavám z dopadu brexitu vůbec nedivím

Ulafme

Tady asi někomu tečou nervy…
Takže O´Leary obviňuje z problému Boeing, přitom doteď byl celou dobu na jeho straně a chtěl (obrazně řečeno) objednávat dalších asi milion MAXů.
Takže O´Leary obviňuje budoucí dopad Brexitu, přitom celou dobu trvrdil, že na ně to žádný dopad mít nebude a EasyJetu se za přemístění části flotily do Evropy vysmíval.
Tady rozhodně někomu tečou nervy…

Jiří Kocurek

Obavy zákazníků z Brexitu…
Ani se mu nedivím, on není jako ČSA, kterým to kdyžtak nějak polepí státní kasa.

Pavel

Oni se dostali do této situace shodou okolností, nikoliv nějakým svým pochybením. 1. To, že MAX bude takový průšvih nevěděl nikdo mimo samotného výrobce až do pádu tohoto stroje v Indonézii. A nešlo to nijak předvídat. Když už se dostali do takové situace, jediné rozumné východisko je, že se bude Boeingu podbízet, ať z toho vytříská alespoň lepší cenu za stroje, lepší splátky, posun v pořadníku, atd. Druhá varianta, tedy že zruší objednávku a přehodí ji k Airbusu je totální úlet, první stroje (a asi i dost dražší) by dostal za několik let, zatímco v Seattlu má už teď několik… Číst vice »

Panelák

Hele, nerve… MOL rozhodně není blbec a ví, co dělá. Dokonce i ten „únik“ může být cílený. Když hrozí „nevyhnutelné propouštění“, půjde spíš personál do stávky nebo spíš nepůjde? Když za to může Boeing, spíš bude slevička na „MAX200“ nebo spíš nebude?
Mimochodem, Easyjet měl flotilu registrovanou v GB, těch se to týká výrazně, ale Ryanair je irská aerolinka a té se to takhle přímo netýká… tak proč by něco přemisťoval.

P.S. brexit stejně nastane nejdřív za 99 let, do té doby se jen budou vymýšlet důvody pro odklad.

Martin V.

Easyjet už přeregistroval spoustu strojů do Rakouska. Má Ryanair něco pro jistotu v UK?

J.K.

No když bude zároveň v Polsku piloty cvičit , tak to spíš bude snaha snížit náklady, než nějaký Brexit…. ( Plus se na východě méně stávkuje)