ŘSD začíná s geotechnickým průzkumem pro šestipruhovou D10 u Mladé Boleslavi

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSDRozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

Stavba má začít v roce 2026.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravami rozšíření dálnice D10 u Mladé Boleslavi v úseku mezi exitem Mladá Boleslav a Bezděčín. Minulý týden zasmluvnilo geotechnický průzkum, který bude předcházet zpracování projektové dokumentace. Zakázku získalo za 12 milionů korun sdružení Pragoprojekt a AZ Geo, jak vyplývá z registru smluv.

Úsek kolem Mladé Boleslavi patří k nejvytíženějším úsekům na celé trase. ŘSD aktuálně počítá s tím, že stavět by se mohlo začít v roce 2026. „Předpokládá se v souladu se zněním stavebního zákona od 1. 7. 2023, který pracuje již pouze se sloučeným územním a stavebním řízením, podání žádosti o společné řízení v průběhu roku 2024,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.

Plány ŘSD počítají s rozšířením symetricky na obě strany dálnice se zachováním stávající osy dálnice. Lokálně může dojít k drobným posunům, v prostoru Bezděčína se zatím variantně uvažuje i s možným odsunem celého tělesa dálnice v řádu desítek metrů. Posun prověří podrobná technická studie. V blízkosti dálnice má vést i nová železniční trať nazvaná Bezděčínská spojka, která se odpojí od současné trati Mladá Boleslav – Nymburk.

V cestě rozšíření stojí dvě benzínové stanice v blízkosti sjezdu z dálnice. „U čerpacích stanic se zatím předpokládá s jejich zachováním s tím, že by byly bočně posunuty. Bude řešeno podrobně v rámci zmíněné technické studie,“ dodal Buček.

Už dříve ŘSD rozšířilo D10 mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy, vybudováním průpletového pruhu zde vznikl v podstatě šestipruhový úsek. Mezi Bezděčínem a Mladou Boleslaví denně projede 51 tisíc aut, jak ukazují poslední data ze sčítání dopravy.

Tagy AZ Geo D10 Pragoprojekt Ředitelství silnic a dálnic rozšíření D10 ŘSD
16 komentářů