ŘSD ve čtvrtek otevře u Loun novou část D7, zatím v polovičním profilu

Nový dálniční most (D7) na obchvatu Loun. Pramen: ŘSDNový dálniční most (D7) na obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Definitivně by mělo být hotovo v červnu příštího roku.

Stavba dálnice D7 v podobě šestikilometrového obchvatu Loun zaznamená ve čtvrtek důležitý milník.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvede do provozu nově vzniklý levý jízdní pás, což je směr na Prahu.

Stavební práce se následně přesunou na druhou polovinu budoucí dálnice, což je stávající silnice I/7. Řidičům by se tím mělo ulevit, neboť nyní projíždějí stavbou v pravém jízdním pásu (I/7) ve zúžených jízdních pruzích se sníženou rychlostí 50 km/h.

Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD

Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Uvedením do provozu první poloviny stavby se podle ŘSD vyřeší také komplikovaná zimní údržba.

Celý projekt spočívá právě v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu byl hotov už od roku 1999.

Dálnici buduje sdružení Eurovia/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané. Stavba začala v létě 2020, definitivně by měla být hotova v červnu příštího roku.

Tagy D7 obchvat Loun ŘSD
29 komentářů