ŘSD poprvé při stavbě dálnice využívá k založení mostu ražení pilot

Zatloukání pilot na stavbě dálnice D55. Pramen: ŘSDZatloukání pilot na stavbě dálnice D55. Pramen: ŘSD

Devítikilometrový úsek staví Skanska od srpna 2021, hotov má být příští rok.

Aktuálně budovaný úsek dálnice D55 Staré Město – Moravský Písek si připíše jeden tuzemský stavitelský primát. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zde poprvé při stavbě dálnice využívá k založení stavby metodu ražení prefabrikovaných pilot. Místo tradičního vrtání a betonování se piloty do země zatloukají. Krátké video je na stránkách ŘSD.

Děje se tak na stavbě mostu u Nedakonic, po kterém dálnici překoná silnice III. třídy. „Tradiční vrtané piloty v léto lokalitě nebylo možné realizovat kvůli problému s podložím v podobě tlakové vody a písků,“ uvedla mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Ražené piloty mají délku osm až 12 metrů a základnu 40 x 40 centimetrů.  Podle ŘSD dosud nikdy nebyly v tuzemsku využity na dálniční stavbu, ale pouze na stavby železniční. „Stejnou technologii využijeme i na dalším mostu u obce Polešovice. Opět půjde o přeložku místní komunikace, která povede nad dálnicí,“ doplnila Trubelíková. Devítikilometrový úsek staví Skanska od srpna 2021, hotovo má být příští rok. Smluvní cena je téměř dvě miliardy.

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 21 kilometrů. Aktuálně se staví Babice – Staré Město, Staré Město – Moravský Písek a Moravský Písek – Bzenec (celkem přes 21 km).

D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede podle ŘSD dopravu z center osmnácti měst a obcí. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.

Tagy D55 ŘSD Skanska
14 komentářů