ŘSD má stavební povolení na čtyřpruh u Nového Boru. Půlmiliardová stavba začne příští rok

Lávka pro pěší přes silnici I/9 a I/13 u Nového Boru. Foto: Projektový ateliér VanerLávka pro pěší přes silnici I/9 a I/13 u Nového Boru. Foto: Projektový ateliér Vaner

Důvodem rozšíření je především nárůst provozu, u Svoru vznikne okružní křižovatka.

Silnice I/9 získá v příštích letech svůj první čtyřpruhový úsek. V úseku mezi Novým Borem a Svorem ho chystá vybudovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jde o vytíženou část silnice, která je v této trase využita i jako silnice I/13 a je hlavní spojnicí z Prahy do Šluknovského výběžku nebo mezi Libercem a Děčínem.

ŘSD již získalo pravomocné stavební povolení. V současnosti finalizuje zadávací dokumentaci a do konce roku chce spustit výběr zhotovitele. „Pokud vše půjde podle plánu, na jaře 2022 bychom zahájili stavební práce, které budou probíhat za částečného omezení provozu na silnici I/9, I/13 v úseku MÚK Nový Bor – křižovatka Svor, po dobu dvou let,“ řekl ředitel liberecké správy ŘSD Jan Wohlmuth.

Trasa silnice I/9 a I/13 u Nového Boru, kde dojde k rozšíření vozovky. Foto: ŘSD

Trasa silnice I/9 a I/13 u Nového Boru, kde dojde k rozšíření vozovky. Foto: ŘSD

Necelé tři kilometry dlouhý úsek řeší rozšíření v místě, kde je silnice zatím dvoupruhová. ŘSD v informačním letáku rozšíření vysvětluje očekávaným dalším nárůstem provozu: pro rok 2035 je odhadovaná intenzita dopravy dokonce 17 tisíc aut za den. Odhadované náklady jsou 519 milionů korun. Stávající kategorie S 11,5/80 se rozšíří na čtyřpruh kategorie S 21,5/110.

Velkou proměnou projde i křižovatka silnic I/9 a I/13 ve Svoru, kde došlo v minulosti k řadě tragických nehod kvůli nedání přednosti v jízdě. Nově vznikne okružní křižovatka. Z ní má v budoucnu vést i nový obchvat Svoru. Detailně je celá akce popsaná v informačním letáku ŘSD. Stavba má být hotová v roce 2024.

Tagy I/13 I/9 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Svor - Nový Bor
48 komentářů