ROPIDu došla trpělivost s linkou S41, dráhy jednají s Arrivou o pronájmu motoráku

Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Napětí kolem městské vlakové linky S41 z Roztok do Libně v Praze roste. České dráhy nemají dostatek vozidel, aby linku

Napětí kolem městské vlakové linky S41 z Roztok do Libně v Praze roste. České dráhy nemají dostatek vozidel, aby linku po výpadku stařičkých pantografů (v provozu zůstává poslední) zajistily podle představ města. Dráhy „látají“ linku, jak se dá, především nasazením Regionov a občasným přesunem souprav z jiných linek, například berounské.

Organizátor dopravy ROPID je se stavem linky „hrubě nespokojen“ a dal drahám pro vyřešení situace lhůtu do konce května. „Dlouhodobě odmítáme, aby na tuto linku byla nasazována vozidla typu 810, či jakékoliv jejich vývojové deriváty (řada 814). Neakceptovatelné je pro nás rovněž přesouvání kapacit z jiných linek, tím spíše z linek s rostoucím počtem cestujících, u kterých se snažíme o navýšení nabízené kapacity ve špičkách, což je případ linky S6 přes Rudnou,“ sdělil mluvčí ROPIDu Filip Drápal.

Podle informací deníku Zdopravy.cz se přitom rýsuje pro dráhy nevšední řešení. Několik na sobě nezávislých zdrojů potvrdilo, že České dráhy jednají o pronájmu motoráku s Arrivou. Výsledek jednání nelze předvídat, neboť pro dráhy je půjčování vlaků od konkurence citlivé téma. Samy dráhy jednání popírají. „K tomu teď opravdu nemohu nic říct,“ doplnil za Arrivu mluvčí Roman Herden. Arriva by mohla vyčlenit pro provoz ve všední den jednu soupravu, kterou používá jen o víkendu na lince na Slovensko.

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zázemí Arrivy v malešické teplárně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

ROPID by proti podobnému řešení zřejmě nic nenamítal, dává ale přednost elektrickým a nízkopodlažním vozidlům. „Nebráníme se ani subdodávkám od jiných dopravců, pokud budou mít ČD problém sehnat adekvátní vozidla ve svých depech,“ sdělil Drápal. Dráhy a ROPID hledají pro linku přechodné řešení do konce roku 2019, kdy vyprší desetiletá smlouva. Dráhy přitom slibují, že po uzavření nové smlouvy s ROPIDem postupně nasadí nové elektrické jednotky, na které už běží výběrové řízení a druhé se připravuje. Pro zajištění městské linky chtějí vyčlenit čtyři jednotky.

Do té doby ale bude na lince zřejmě panovat ve vozidlech nepředvídatelnost. „Po přechodnou dobu do dodání nových jednotek bude provoz zajištěn vhodnými disponibilními vozidly ČD, například může jít o jednotky Regionova (dvou- nebo třívozové), ale případně také jednotky CityElefant, soupravy patrových vozů nebo jiná vhodná vozidla,“ doplnil Šťáhlavský.

Smlouvu na další období ale nemají dráhy jistou. Město zvažuje nabídky i jiných dopravců, první se svým řešením přispěchal Leo Express.

Tagy Arriva České dráhy ropid S41
59 komentářů