Autobusy Železnice Zprávy

Regionova a panter na plakátech: Jikord propaguje železniční dopravu

Billboard s reklamou na jihočeskou železnici. Autor: 4Les
Billboard s reklamou na jihočeskou železnici. Autor: 4Les

V Českých Budějovicích se objevila nezvyklá reklama. Jihočeský kraj prezentuje obrat v donedávna macešském přístupu k železniční dopravě, když začal ve venkovním prostoru propagovat posílené vlakové linky.

Na plakátech se tak objevily například motorová regionova nebo elektrický regiopanter. „Instalací reklamních billboardů a informačních panelů ve vlacích chceme podpořit zvýšení zájmu o vlakové spoje, které byly zavedeny v prosinci 2017 a také více informovat veřejnost o IDS Jihočeského kraje,“ uvedl Martin Stach z krajské organizace Jikord.

Kraj chce především posílit povědomí o linkách z Českých Budějovic do stanice Písek město a do Loučovic pod lipenskou hrází. Propaguje i spoje na tratích z ČB směrem na Plzeň a na opačnou stranu do Českých Velenic.

Jihočeský kraj se jako jeden z mála pustil do soutěží na zajištění železniční dopravní obslužnosti. V běhu jsou dvě soutěže: na motorovou a na elektrickou trakci. Ze zadávací dokumentace přitom vyplývá další budoucí zahuštění jízdních řádů oproti současnosti, a to zhruba o 25 procent.

V minulých letech byl přitom kraj spíše příkladem pro rušení spojů a opomíjení možností železnice.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Mnohem podstatnejsi jsou modernizace koridoru a dalnice pak zrychleni jednotlivych tras.dokud nebude cely usek koridoru a jizda praha budejovice pod 85min a dalnice az na hranice,pak cela doprava od pragy na jih bude stale k nicemu.bohuzel.

  • Asi se cestující chystají připravit voliče na přijetí IDS například v případě zrušení jízdného ČD. Protože přece chystají další soutěže.
    Ale co vím, měli jen dlouhodobé časové kupony. Jako měsíc. Tedy jen pro místní a na nic, třeba pro mě.

  • Hejtmance Stránské, narozdíl od Zimoly, prý není veřejná doprava lhostejná a šlape po JIKORDu ať ji zlepší. Že by první kroky?

  • Nápad dobrý, realizácia trochu ťažkopádna. Na billboard je tam hrozne mnoho textu, ktorý nezanechá žiadny dojem. Rovnako tak na autobuse, kde je vlastne dvakrát napísané „IDS Jihočeského kraje“, málo úderné „pojeďte s námi…“ a celkovo je to také ukecané. Ak má tá reklama osloviť ľudí za volantom, musí
    – byť stručná a svižná, aby zarezonovala za pár sekúnd
    – ukázať nejaký kontrast s IAD, aby bolo jasné, na koho cieli
    – dať aspoň jeden dobrý konkrétny argument

    Ale ako prvý krok rozhodne dobre, že sa IDS začína verejne prejavovať.

  • Ono reklama na cestu vlakem do Novych Hradu je vcelku vysmech, nebot vlak konci v Jakuly, cca 5 km od Novych Hradu. Kdezto autobus tam jede primo.

    • Ze stanice Nove Hrady jezdi linka 320460 a 320470, ktere maji navaznost na vlaky a jedou do Novych Hradu. Autobusem si v klidu jedte, ja ne. Autobusy na Trhove Sviny nebo Borovany jsou narvane a radeji jedu vlakem v kterem je vice mista a navic cesta vlakem a nasledne autobusem od vlaku do Novych Hradu vyjde i rychleji nez v pripade primeho autobusu z Budejc.
      Vysmech je spise na vase laxnost pouzit IDOS a na machrovanost, ktera z vaseho prispevku cisi.

      • No víte, ono kombinace vlak + bus má smysl pokud to skutečně ušetří čas a vlak člověka vyveze rychle z města. Jet 30 km zastávkovým vlakem, přestupovat (=ztrácet čas) a popojíždět 5 km je bohužel poněkud nešťastné.

        Navíc nevím, jak dalece funguje návaznost busů ke všem vlakům a čekání na zpožděné přípoje…

        • Přímé spojení busem:
          Bus 320040 47
          15:00 České Budějovice,,aut.nádr.
          16:15 Nové Hrady,,aut.nádr.

          Spojení vlak+bus:
          Os 2163
          15:09 České Budějovice
          15:45 Nové Hrady

          Bus 320470 37
          16:00 Nové Hrady,,žel.st.
          16:10 Nové Hrady,,aut.nádr.

          Vygenerováno aplikací IDOS

          Přímý autobus jede 75 minut
          Spojení vlak+bus trvá 61 minut včetně 15
          čekání na bus v zastávce Nové Hrady, žel. st.
          Takže asi tak…

          • A bývala tam kdysi (před asi 40 roky) naproti nádraží Nové Hrady i docela dobře fungující hospoda, která tehdy dokonce nebyla jen „zaplivanou nálevnou“ …

              • Díky za příznivou informaci: už jsem tudy nejel drahně let, natož abych tam měl i příležitost pobýt, tak jsem rád, že aspoň něco pozitivního z minulosti stále ještě funguje – na rozdíl třeba od hospody u nádraží v Blatné, která fungovala sice spíše jen jako nálevna a s nějakou omezenou provozní dobou (myslím, že mimo víkendy, takže při výletech už byla nepoužitelná), ale už je definitivně zavřená a z toho krásného objektu má být prý ubytovna pro nějaké gastarbeitery. A i ve Strakonicích a v Březnici už je na nádražích také „velký kulový“ (jen kiosk na peronu v Nepomuku ještě funguje), takže na cestu po blatenských lokálkách je třeba se zásobit předem …

      • PetrB: Spise bych se zamyslel na koncepci železniční site v jižních Čechách, kdy mesta jako Prachatice, Třeboň, Trhove Sviny nemaji prime spojeni s ČB, u Českého Krumlova je rychlejsi autobus, Velesin, Kaplice jsou od nadrazich cca 3 km, budouci spojeni na letiste je pres Borsov.
        Takze by stalo za uvahu prizpusobit tratě i spoje vyznamnym proudum cestujicich, jako spesne spojeni Pisek – České Budejovice a polozit si otazku, zda maji vyznam tratě Volary – Vimperk – Strakonice, Blatna – Nepomuk, kde jezdi vetsinou maximalne pet lidí.

        • Na trati 198 jezdí podstatně více lidí, než si myslíte. V sezoně (červen – září) jsou vlaky i téměř plné.
          Ale od Jihočeského kraje se stejně nedá očekávat, že by někdy dokázal v dopravě neco dobrého vymyslet, to by nejdřív musela být zavedena defenestrace…

          • Díky nepřetržité dlouhodobé výluce v úseku Bohumilice v Čechách – Lipka došlo k poklesu cestujících ve vlaku až o 50%.

            • Podobných dlouhotrvajících výluk už trať 198 zažila a přežila hodně a přesto je pro mnoho cestujících lákavá. Byť tedy na všech šumavských tratích GW Train na cestující kašle podstatně víc, než ČD.

Newsletter

Partneři


Výběr editora