Regionální letiště by měla zůstat pro krizové situace, míní Petr Pavel

Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy VaryUž historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary

Nová letiště se už těžko podaří postavit, míní zvolený prezident.

Regionální letiště by měla zůstat a měla by být k dispozici i pro potřeby státu, například v krizových situacích. V Karlových Varech to řekl zvolený prezident Petr Pavel na dotaz ČTK související se snahou Karlovarského kraje zařadit regionální letiště včetně karlovarského do státní dopravní infrastruktury. Rušit letiště by podle Pavla bylo nerozumné.

„Regionální letiště rozhodně nejsou zbytečná. Z pohledu obranyschopnosti země je každé letiště důležité. I když by nemělo být ministerstvem obrany prohlášeno jako důležité pro obranu státu, tak by mohlo být důležité v případě krize. Protože žádné nové letiště se už pravděpodobně nikdy nepodaří postavit. Narazil jsem na stejný problém ve Velké Británii, kde odhadovali, že stavba letiště by i pro ně byla práce na dvacet let,“ uvedl Pavel.

Spíš by podle něj bylo vhodné hledat taková řešení, která letištní dráhy zachovají, aby mohly být využitelné jako záložní. „V případě karlovarského letiště by byl vhodný model záložního letiště pro Letiště Václava Havla. Je to model, který je i v řadě jiných zemí, kde je záložní letiště v dosahu velkého,“ uvedl Pavel.

Karlovarské letiště, které je v majetku kraje, nutně potřebuje rozšíření a prodloužení přistávací dráhy. Je to důležité pro to, aby na něm mohla přistávat větší letadla s delším doletem. Na prodloužení a rozšíření chce kraj získat finanční prostředky od státu. V případě, že by peníze obdržel, mohl by s úpravami plochy začít už v příštím roce. Náklady se odhadují na více než miliardu korun.

Tagy regionální letiště
87 komentářů