RegioJet jedná o lokomotivách z Číny

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: BombardierLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier

Důvodem jednání s čínským výrobcem je nespokojenost s dodávkami od Alstomu.

Společnost RegioJet začala jednat s největším výrobcem železničních vozidel na světě, čínskou společností CRRC, o dodávce nových lokomotiv. Důvodem je zpoždění dodávek lokomotiv TRAXX MS3, které má objednané u Alstomu (dříve Bombardieru).

V Deníku N to uvedl majitel firmy Radim Jančura. Dopravce od objednávky očekával modernizaci flotily, část lokomotiv ale stále nemá. „Lokomotivy objednané máme, pereme se ale s nesolidností společnosti Alstom,“ uvedl Jančura. Společnost má nyní objednáno patnáct strojů a zvažovala podání další objednávky, k tomu ale nedošlo. „Dodávky mají obrovské zpoždění a nevidíme vůli cokoliv změnit,“ dodal. Alstom se Deníku N nevyjádřil.

Není úplně jasné, jakou lokomotivu by CRRC mělo dodat. V Evropské unii zatím probíhá schvalování čínské lokomotivy, která je ale svým výkonem a rychlostí určena pro nákladní dopravu. „Zatím to vypadá, že ve spolupráci s čínským výrobcem lokomotiv objednáme a s Číňany naprojektujeme novou lokomotivu,“ uvedl Jančura v Deníku N.

Dodal nicméně, že by z čínské společnosti CRRC mohlo přijít až sto lokomotiv, které by podle Jančury mohly na evropském trhu uspět. „Dáme jim šanci v případě, že by byli schopni dodat kvalitní produkt schopný provozu po celé Evropě,“ dodal.

Text původně obsahoval informaci o zkušebních jízdách s jednotkou Sirius. K dohodě dosud ale nedošlo. 

Tagy alstom crrc RegioJet Traxx MS3
164 komentářů