Autobusy Dopravci Železnice

RegioJet přeruší spojení do Vídně, posílí naopak některá vnitrozemská spojení

Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet
Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet
Důvodem omezení je lockdown v Rakousku.

Společnost RegioJet od pátku 20. listopadu přeruší železniční spojení mezi Prahou a Vídní. Důvodem je omezení pohybu a lockdown v Rakousku, který v zemi začal platit včera.

RegioJet zatím počítá s omezením do 6. 12., pak by se chtěl vrátit k normálnímu provozu. Všechny vlaky budou jezdit i nadále bez omezení mezi Prahou a Brnem.

Na rozdíl od jarní vlny RegioJet nechává další železniční spojení za hranice dál v nabídce. Jednou denně jezdí do Košic, třikrát denně do Bratislavy. Od 13. 12. 2020 pak jsou již v předprodeji spoje téměř v plném rozsahu, včetně například nočního spoje na trase Praha – Košice a zpět.

Od příštího pondělí naopak po velkých škrtech navýší RegioJet počty autobusů na dvou vnitrostátních linkách. Mezi Prahou a Libercem dosud jezdí jen šest párů spojů, od pondělí jich bude dvanáct. K rozšíření dojde také z Prahy do Karlových Varů. „S dalším postupným navyšováním počtu spojů počítáme v následujících týdnech v návaznosti na vracející se nárůst poptávky po cestování,“ dodal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

se divím, že na zimu neudělá nějaký skivlaky s návazností na skibusy…

J. V.

I spojení do Vídně je vnitrozemské 😁. Jak prosím vypadá takové nevnitrozemské spojení? Při pobřeží? Volil bych spíše vnitrostátní spojení (ostatně jako je psáno v článku, nikoliv však v nadpisu).

Vít Jůza

Např. spojení Praha – Brno není vnitrozemské, ale je vnitrostátní. Jinak skutečně nevnitrozemské je, když vás v Německu naloží do trajektu, a vyplivnou v Dánsku nebo Švédsku.

Jiří Kocurek

To bude těžší, jelikož při cestě mezi německými spolkovými zeměni cestujete z jedné země do jiné. A pak jsou taky ještě Země koruny České.

J. V.

Ano, ano, v případě trajektu z Německa do Dánska se jedná i o mezistátní (příp. mezinárodní) spojení 😊. Avšak vlaková spojení bych rozděloval jen na mezinárodní anebo vnitrostátní – nic mezi tím, každý ví, co se tím myslí

xyz

Držel bych se výhradně slov s kořenem „stát“, tedy vnitrostátní vs. mezistátní.

I s těmi národy to totiž může být sporné.
Nezapomenu na dávnou (cca 15 let zpět) upoutávku na Nově na jeden z prvních dílů pořadu „Výměna manželek, kde upoutávali na „první mezinárodní výměnu“, kdy žena bydlící v domě v Česku si vyměnila domácnost s ženou z chudé vesnice v rumunském Banátu (jedné z obcí se známou českou komunitou).

Přičemž ta žena z Banátu přece také byla české národnosti. Ovšem rumunské státní příslušnosti.

J. V.

Souhlasím. Osobně bych se také klonil k používání těchto dvou slov, čili vnitrostátní a mezistátní. Ale i kdybychom nahradili to mezistátní výrazem mezinárodní, tak bude každému jasné, co tím myslíme – viz jízdenky a pokladní přepážky ČD – samozřejmě do nich nemusíme jít, můžeme si jízdenku koupit přes aplikaci či eshop (abychom se zavděčili všem), ale každopádně nám bude všem na první pohled jasné, co zvolit, když chceme jet třeba z Prahy do Brna nebo z Ústí do Drážďan, i v případě, že tam je rozdělení na vnitrostátní a mezinárodní. Totéž se však nedá říct o tom, kdy by tam… Číst vice »

Gwann

Mno, strašně bych chtěl vidět regiojeti čísla. Ten letošek bude asi silenost sama. Ale nebudou sami…

Snad nemají nějaký kovenant v bondech, aby se jim nezesplatnily…Ale asi ne, blbí nejsou.

Avlaky

No v létě si trochu nahnali chorvatskem, tipuju celkové 25% minulého roku

ach jo

Jo, dovoz COVIDu jim šel výborně…. Teď „sklízíme“ výsledky Jančurova ega…..

švestka

A kdopak dovezl covid do Rakouska? OBB? Tam si přece svého dopravce hýčkají a bagrují mu všechno, co se dá.

Leoš Konečný

Má cenu psát, že jste ……. ach jo

David Gajda

Nemá, protože má pravdu. Je to pro RegioJet asi nepříjemný fakt, ale je to pravda. Nejvíce se Covidu dovezlo právě z Chorvatska. Stejnou statistiku uvedli i Němci. Horší je to o ten fakt, že když cestujete sám v autě, je to méně rizikové, než když vlezete do vlaku a strávíte v tomto uzavřeném prostoru s nakaženými lidmi celé hodiny. Popravdě, jsem přesvědčen, že za to, že mohl RegioJet tuto linku rozjet, může dlouhodobé přátelství mezi panem Jančurou a Babišem. Nikdo rozumný by to v situaci, jaká byla v Evropě nedovolil. Jenomže takový projekt se chystá delší dobu a kdyby to… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jasně, s inkubační dobou 10 dnů se projevil 50 dnů od posledního vlaku. A čarodějnice vám zkysla mléko v hrnci, žejo?

noerf

Avlaky: Z hlediska čísel Regiojetu za rok 2019 netvoří tržby z linky do Chorvatska ani 5 %. A to jim přibyla regionální doprava v Ústeckém kraji a rychlíky R8. Chorvatsko bylo hlavně skvělá reklama pro Regiojet.
Gwan: Díky úvěru od Egap získají cash na nákup ztrojkových traxxů (v běžném roce by na ně zčásti vydělali), které jsou vyrobené v Kasselu a umožní jim to redukci pronajatých Vectronů a hlavně expandovat novymi linkami do Polska a na Ukrajinu.

kakov

tak nebyla to jen reklama, byla to i velmi dobrá služba pro cestující, chorvatsko je oblíbené a vlakem se tam nedalo téměř dostat…. autobusy nejsou nic moc

Pe.tr

EGAP je pojišťovna a ta poskytla záruku ČS na 80% úvěru . Proto bohdá nebude , aby ČSA/SW a podobné fy něco dostali .

Avlaky

Myslel jsem celkové, ale závazkové linky mě nenapadlo, takže si myslím že i 50%

ABC

do švestek!

Leoš Konečný

Do švestek bych vás vypráskal odsud

švestka

Ale pak z toho bude slivovice.

Jiří Kocurek

Ano, s chutí do švestek! A to rovnou s Polívkou, Bolkem Polívkou.
https://1gr.cz/imgs/lidicky/A010218_DIP_13_V.JPG

Partneři


Czechtoll

pst
podcast