Rakušané začali západně od Lince s rozšiřováním páteřní tratě na čtyřkolejku

ÖBB/Robert DeopitoÖBB/Robert Deopito

Aktuální stavba, která se týká úseku mezi městy Marchtrenk a Wels, vyjde na 277 milionů eur.

Rakušané si mohou ve velkém spolkovém plánu na rozvoj železniční sítě odškrtnout jedno z nejdůležitějších zahájení. Tento týden s velkou slávou začala modernizace tratě mezi Lincem a Welsem, která je součástí takzvané Westbahn z Vídně do Salcburku. Modernizace spočívá především v rozšíření ze dvou na čtyři koleje. Aktuální stavba, která se týká úseku mezi městy Marchtrenk a Wels, vyjde na 277 milionů eur (cca 7 mld. Kč).

Stavba má trvat zhruba šest let. „Zahájení stavby znamená zásadní krok k odstranění úzkého místa mezi Lincem a Welsem. Vytvoříme mnohem více prostoru pro osobní i nákladní vlaky,“ uvedl generální ředitel ÖBB-Infrastruktur Franz Bauer. Rozsáhlá modernizace čeká také nádraží Marchtrenk.

V roce 2026 by se mělo jezdit už po třech kolejích, čtyřkolejná trať by měla být dopravcům plně k dispozici o rok později. Stavba zahrnuje i zbourání dvou starých železničních mostů přes dálnici A25 a jejich nahrazení třemi mosty novými.

Westbahn je čtyřkolejná mezi Vídní a lineckou čtvrtí Kleinmünchen. Dále na západ přes linecké hlavní nádraží až do Welsu by mělo být hotovo do roku 2030. U Salcburku se plánuje ztrojkolejnění. O velkém rámcovém plánu na vylepšení železniční sítě psal deník Zdopravy.cz naposledy začátkem listopadu.

Tagy ÖBB-Infrastruktur Rakousko Westbahn
88 komentářů