První skříň budoucího ComfortJetu se přesunula z Vídně do Ostravy

Přesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhyPřesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhy

Skříně se vyrábějí v továrně Siemensu ve Vídni, dokončení a montáž interiéru proběhne v Ostravě ve Škodě Vagonka.

Výroba 180 nových vagonů pro České dráhy, kterou má na starosti sdružení Siemens Mobility/Škoda Group, postoupila do další fáze. Skříň prvního vozu se přesunula z vídeňského závodu Siemensu do ostravského závodu Škody k dokončení. Práce na zakázce byly zahájeny letos v prvním pololetí.

Konsorcium dodá Českým drahám až 180 vozů, ze kterých bude sestaveno 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h. Hodnota kontraktu je téměř 12,5 miliardy korun. První soupravy by se měly dostat do provozu koncem roku 2024.

České dráhy s nimi počítají především na mezinárodní spoje, například z Prahy do Hamburku, Budapešti nebo Štýrského Hradce (případně Villachu). České dráhy si pro nové soupravy zvolily obchodní název ComfortJet.

Z hlediska výroby jde o stejný model spolupráce, jaký si Siemens a Škoda vyzkoušely už u InterJetů. Skříně se vyrábějí v továrně Siemensu ve Vídni, dokončení a montáž interiéru proběhne v Ostravě ve Škodě Vagonka.

Tagy České dráhy ComfortJet Siemens Mobility Škoda Group
142 komentářů