lot
Cestovní ruch Infrastruktura Vodní doprava

První pumpa na horní Vltavě, stát ji instaluje v přístavu Hluboká za čtyři miliony

Přístav Hluboká nad Vltavou. Autor. Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Přístav Hluboká nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vůdcům rekreačních plavidel na horní Vltavě by už toto léto mohlo přinést výraznou úlevu od starostí o pohonné hmoty. Ředitelství vodních cest se rozhodlo napravit jeden z velkých nedostatků nové vltavské vodní cesty mezi Českými Budějovicemi a Orlíkem a vypsalo tendr na dodávku přístavní čerpací stanice.

Ta totiž na více než stokilometrovém úseku mezi Budějovicemi a orlickou hrází chybí. První směrem ku Praze je až před hrází na Slapech. Nová pumpa bude instalována v přístavu Hluboká nad Vltavou, který byl otevřen před sezonou 2015 a s kapacitou 74 rekreačních lodí je největší svého druhu v tuzemsku.

Ředitelství vodních cest poptává kontejnerovou čerpací stanici s benzinem a naftou, s hadicí o délce 11 metrů, bezúkapovými pistolemi a platebním terminálem. Předpokládaná cena činí čtyři miliony korun.

„Tato čerpací stanice je pilotní, budeme se snažit, aby byla do léta letošního roku uvedena do provozu. Kdy se tak přesně stane bude ještě záviset na vydání územního souhlasu, o nějž požádáme na základě specifikace konkrétního vysoutěženého výrobku. Věříme, že se pro letošní rok tato akce podaří,“ uvedl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

Přístav Hluboká nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Přístav Hluboká nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

ŘVC zároveň pracuje na projektování další čerpací stanice se servisním centrem v Týně nad Vltavou, tam bude její výstavba reálná asi za tři roky.

Vedle absence čerpacích stanic má vodní cesta na horní Vltavě i další „mouchy“. Na odstranění té hlavní v podobě malé hloubky pod plavební komorou Kořenskou (na hraně vzdutí Orlíku) se aktuálně pracuje, dno se prohlubuje. Další překážkou je nízký historický most v Týně, který by měl být do budoucna částečně zdvihací, uvažuje se i o plavební komoře na Jiráskově jezu v Českých Budějovicích, která by vpustila lodě do historického centra města.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eda

To má být vtip?? Ukázkový příklad peněz vyhozených na nesprávném místě. Provoz na horním toku je zlomkový oproti provozu na Slapech kde sice čerpací stanice je, ale jediná, široko daleko vyhlášená svým monopolním postavením (chápej cena benzinu jak na italské dálnici a kvalitou jak v JZD Horní Dolní), takže naprostá většina lidí stejně řeší tankování lodí dovozem kanystru až z benzinky na Slapech což je pěkných pár KM jedině autem, možnost jednoduše si pro benzín dojít neexistuje. V sezoně jsou tady lodí stovky. Marina Hluboká je doslova pár kilometrů od Budějic kde si pro benzín lze dojít na benzinku pěšky… Číst vice »

pozorovatel

Podle obrázků připojených k mapám se zdá, že ve Sportovním přístavu Hluboká nad Vltavou minimálně občas „parkují“ i větší („linkové“) lodě, takže kdyby tam mohly zbrojit také, možná to není zase až tak úplný nesmysl, jak se nás snažíte přesvědčit.

MartinS.

Takže ještě plavební komory přes Trilčův jez, jez Rožnov a jez Planá a je možné vltavskou lodní cestu propojit s České Budějovice International Airport a vybudovat tam přestupní terminál letadlo loď, včetně nákladního překladiště. Nějaká miliarda nehraje na jihu Čech roli 🙂

Alda

Všude se říká jak jak vodní doprava ekologická. Tak proč jen čerpací stanice na kapalná paliva. Proč ne stanici na CNG nebo LPG?

BND30

Žádné hadice !!! Pěkně jen kabel ! 🙂 🙂 🙂

Martin V.

A proč ne? V Brně na Prýglu se na elektřinu jezdí už 70 let a nikdo se nad tím nepozastavuje.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lodn%C3%AD_doprava_na_Brn%C4%9Bnsk%C3%A9_p%C5%99ehrad%C4%9B

Jaroslav

Malá plavidla neplují na LPG.