Tři dny po svém jmenování se odhodlal ministr dopravy Vladimír Kremlík k první zásadní personální změně. V čele Ředitelství silnic a dálnic končí Jan Kroupa, nahradil ho Pavol Kováčik.
Kroupův konec oznámil Kremlík na svém twitteru, k odchodu mělo dojít po „vzájemné dohodě“. Kroupa ve vyjádření pro ČT24 uvedl, že se už cítil unaven a jde skutečně o odchod po dohodě.
Po vzájemné dohodě s ředitelem Janem Kroupou jsem se rozhodl pro změnu ve vedení ŘSD. Chci, aby tato klíčová resortní organizace získala nový impuls a dynamiku. Generálním ředitelem se stane Pavol Kováčik, který je pro mě zárukou dalšího zrychlení výstavby. pic.twitter.com/ECh2xRY2Nx
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) May 3, 2019
Kremlík splnil přání prezidenta Miloše Zemana, který dlouhodobě Kroupu kritizoval. Jan Kroupa spojil většinu kariéry s ŘSD, od nástupu Dana Ťoka do funkce organizaci vedl. Kováčik dosud působil jako šéf slovenského svazu podnikatelů ve stavebnictví, v minulosti působil jako ředitel výstavby slovenské obdoby ŘSD – Národné diaľničné spoločnosti.
O Kováčikově příchodu se mluvilo poslední týden, kdy se setkával s řadou manažerů ŘSD a oznamoval jim, že bude na tento post jmenován. Kremlík uvedl, že by byl rád, kdyby Kroupa dál zůstal v resortu. Kroupa dostal nabídku působit na ministerstvu i na ŘSD, aktuálně ji zvažuje. Podle svých slov chce ale zkusit i působení v soukromém sektoru.
„Od nastupujícího generálního ředitele očekávám nový impuls k zefektivnění práce ŘSD, dopravní stavby je třeba dobře připravit, správně nastavit smlouvy a důsledně dohlížet na jejich plnění, musí také dbát na kvalitu staveb. Je potřeba nastavit účinné řídící i kontrolní mechanismy a projektové řízení, měl by také zvážit celkovou transformaci ŘSD,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Nový generální ředitel Pavol Kováčik by se měl také zaměřit na mimořádné události, jejich včasné řešení a komunikaci. „Řidiči musí mít při nehodách nebo překážkách na silnicích dostatek informací, aby mohli na situaci okamžitě reagovat. Je také potřeba probrat s policií i kraji, jak lze zrychlit odstraňování nehod,“ dodal Kremlík.
Pavol Kováčik doposud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, na Ministerstvu dopravy byl členem expertního týmu pro přípravu projektu PPP D4, dříve působil také jako investiční ředitel Národní dálniční společnosti nebo jako předseda představenstva Inženýrských staveb Košice. Vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a Vysokou školu ekonomie a managementu v Praze.
Andrej to prostě řídí jako firmu a dosazuje si své oddané a servilní lidi. Ale tak to voliči přece chtěli a za to dostali koblihu.
Taky notně doufám, že dojde i na Svobodu a hlavně jeho náměstka Nejezchleba, který je strůjcem nekoncepční a neefektivní modernizace železniční sítě ČR. Obávám se však, že se opět potvrdí, že SŽDC je stát ve státě, kam ani pan ministr nemůže. Velmi rád bych se mýlil.
Co je se Svobodou špatně? Mně přijde, že proti předchůdcům je docela vidět pozitivní posun. I při reprezentaci.
Panove je to v loji!!! Budu rad, kdy se budu mylit!! Ale ten pan to dovede tam kde to bylo pred Tokem a Kroupou!
Bylo by vhodné se informovat, co dělal ve funkci investičního ředitele NDS při výstavbě tunela Višňové, skutečně je to vhodný kandidát na akceleraci, doufejme, že se to nezopakuje v Českých Budějovicích…
Nebo možná právě proto, je to vhodný kandidát?
No to, že se podílel na přípravě PPP projektu pro realizaci D4, zase o nějakém profesním úspěchu nesvědčí. Pokud by se ale zaměřil na to, jak z dálnic co nejrychleji odstraňovat nehody, tak i to by byl úspěch. Hodiny trvající „zajišťování důkazů“ či co se tam vlastně děje, je opravdu neúnosné. Na dálnicích i na železnici!
Ještě někdo tu pochybuje, že AB a jeho tým přišel proto, aby to nám „čehúnům“ natřel a patřičně osladil?
To bude dobrej materiál, když všude, kde chodil, oznamoval svoje jmenování.
Při jmenování děkoval asi tak každou druhou vteřinu, choval se jak pejsek co týden nežral a vy jste mu před nosem mával salámem. Tohle bude ještě slušná tragédie…
Držíme panu Kováčikovi palce. Bohužel jeho kariéra ukazuje jiný obrázek, než akčního reformního manažera. Ono by asi stačilo se poptat na Slovensku :-). Vše nasvědčuje tomu, že nejde o omyl, ale záměr. Babiš dobyvatel dosazuje svoje loajální a ovladatelné lidi…
Líbí se mi jak odstupující ministři (ředitelé) v poslední době hovoří že odstoupili po vzájemné domluvě (nebo jiné výmluvě ) a že jim to vůbec nevadí a jsou v podstatě rádi odvoláni od svého koryta.
Tak ono to není žádný med a dobré bydlo. Je to bez debat náročný a nevděčný post.
Škoda, že ti dva „minusáci“ se Babišovi nenahlásili, když to považují za post, co by zvládli levou zadní.
Nic proti ničemu. Výstavba se nezrychlí ani o jeden jediný den. Důvod bude spíše v tom „někoho odvolat“ a vzhledem ke služebnímu zákonu není ani moc koho a jak.
Dokud výstavba infrastruktury nebude OPRAVDU vládní prioriou se vším všudy (tj. s úpravou VŠECH zákonů, které by to vyžadovaly), můžou být ministry dopravy a ředitelem ŘSD klidně Rumcajs s Cipískem nebo Pat a Mat…
Stavět lze i bez novel, ostatně se staví. Pokud tím svým příspěvkem myslíte vyvlastnění na počkání, projekty bez EIA a podobné bolševické praktiky tak na to zapomeňte, ani náhodou.
Tak za me palec nahoru. Ale prosim pokracovat na useku modernizace SZDC.
Mate recht ale Oblastni reditelstvi by take zaslouzila průvan
Proc jako?? Pokud se najde nekdo schopnejsi, tsk klidne. Nicmene tech projektu je hodne, co se pripravuje. Stavebni sprava nestiha. Je potreba zjednodusovat legislativu ohledne staveb.
Cinklych a pofidernich zakazek bylo na SZDC malo?
Ze stavebni sprava nestiha je taky problem melody boys Cocek – Sosna a jejich smernic a dalsich vymyslu = navyseni byrokracie.
Ja bych se soustredil na RSD Reditelstvi Jihlava. Rychlost I/38 Stonarov – Jihlava jih: EIA 11/2009 a planovane uvedeni do provozu 2033 (!!!) mluvi za vse -https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/392/infoletak_s38-muk-jihlava-jih-stonarov.pdf
Jihlavská pobočka ŘSD je opravdu asi to nejhorší v republice, i ten Olomouc to hravě překonává svým nicneděláním. U Jihlavského tunelu nebylo cca 10 let obnoveno dávno smyté VDZ (až někdy loni to někoho napadlo), střídavě v tom tunelu nesvítí šipky, v celém tunelu je vždycky po zimě natahaný bordel který tam hnije až někdy do léta (protože místo, aby tam třeba 1x týdně projel vůz s kartáčema, se čistí jen jednou ročně!), zanesené odvodňovací žlaby před tunelem se čistí tak jednou za 2 roky. Nehledě na to, v jakém stavu jsou. Povrch a vůbec celá silnice I/38 se na… Číst vice »
„setkával (se) s řadou manažerů ŘSD a oznamoval jim, že bude na tento post jmenován“
Tak to je hustý 🙂
správnej slovenskej chachar..