Provozovatel rychlovlaků Italo dokoupil od Alstomu dalších pět pendolin

Pendolino EVO v baarvách italského dopravce Italo. Autor: ItaloPendolino EVO v baarvách italského dopravce Italo. Autor: Italo

Italský soukromý železniční dopravce Italo, který provozuje výhradně rychlovlaky, využil opce a objednal u Alstomu dalších pět jednotek Pendolino EVO.

Italský soukromý železniční dopravce Italo, který provozuje výhradně rychlovlaky, využil opce a objednal u Alstomu dalších pět jednotek Pendolino EVO. Hodnota kontraktu včetně třicetileté údržby je 330 milionů eur (cca 8,5 miliardy korun). Alstom o tom informoval v tiskové zprávě.

Flotila pendolin společnosti Italo se tak rozroste na 22. Dopravce provozuje pendolina od prosince loňského roku, zatím jich má v provozu 11. Jde o sedmivozové 187 metrů dlouhé jednotky s maximální rychlostí 250 kilometrů v hodině. Vejde se do nich 480 cestujících. „S touto další investicí bude společnost Italo schopna rozšířit stávající síť a reagovat na rostoucí potřeby trhu novými trasami a vyšší frekvencí,“ píše se ve zprávě.

Pendolino EVO v baarvách italského dopravce Italo. Autor: Italo
Pendolino EVO v barvách italského dopravce Italo. Autor: Italo

Vlaky společnosti dnes propojují 20 měst: Salerno, Neapol, Řím, Florencii, Bolognu, Veronu, Rovereto, Trento, Bolzano, Bresciu, Desenzano, Peschieru, Vicenzu, Ferraru, Rovigo, Padovu, Benátky, Reggio Emilia, Milán a Turín. Navazují na ně autobusové spoje pod značkou Italobus.

Páteří železničního vozového parku Itala nicméně nejsou pendolina, nýbrž supervlaky AGV (nástupce TGV), které firma provozuje od roku 2012. Po italské síti jezdí až 300 kilometrů v hodině (stavěné jsou na 360 km/h). Firma jich má 25.

Tagy alstom Italo pendolino
25 komentářů