Provoz na koridoru u Přerova byl téměř 24 hodin zastaven kvůli srážce nákladních vlaků

Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce

Provoz je zastaven na jednom z nejvytíženějších úseků tuzemské železnice.

(aktualizováno 21:31) Provoz na hlavním koridoru mezi Přerovem a Ostravou je zastaven. Ve čtvrtek došlo ve 22:55 ke srážce dvou nákladních vlaku ve stanici Prosenice. Při nehodě došlo k vykolejení čtyř vozů a poškození lokomotivy. Mimořádná událost se obešla bez zranění. Vlaky nabíraly zpoždění často v řádu až několika hodin. K obnovení provozu došlo po 21. hodině po jedné koleji. Provoz po jedné koleji zůstane zhruba dva týdny.

Termíny otevření trati se během dne posouvaly. Správa železnic nejprve uvedla, že se provoz obnoví odpoledne, pak v sobotu. Ministr dopravy Martin Kupka po jednání vlády řekl, že se otevře po dnešní půlnoci a že se na obnově pracuje s plným nasazením. „Celý den se odstraňují následky nehody, která znamenala vykolejení vlaků a ochromení dopravy. Do půlnoci by mělo dojít ke zprovoznění hlavní koridorové trati alespoň po jedné koleji obousměrně,“ řekl. Nakonec bylo hotovo ve 21:16.

Šlo o srážku vlaků Nex 43404 (Rail Cargo Carrier – Czech Republic, s.r.o.) s vlakem Pn 52479 (ČD Cargo, a. s.). Nákladní expres projel návěstidlo a došlo k boční srážce. Provoz je zastaven v úseku Prosenice – Lipník nad Bečvou.

Jde o zastavení provozu na jednom z nejvytíženějších úseků tuzemské železnice, s obnovením provozu se počítá až odpoledne. Místo vlaků osobní dopravy jezdí náhradní autobusy. České dráhy začaly posílat některé vlaky přes trať Valašské Meziříčí – Kojetín, aktuálně takto jede například Valašský expres. RegioJet pro všechny své spoje zavedl kyvadlovou náhradní autobusovou dopravu, která jezdí v úseku Drahotuše – Přerov. Autobusy jsou v tomto nahrazeny jak rychlíkové spoje na lince R8 Bohumín – Přerov – Brno, tak dálkové vlakové spoje RegioJet na trase Praha – Ostravsko – Košice. „Přes veškerou snahu je bohužel třeba očekávat výrazná zpoždění spojů a další omezení. RegioJet rozesílá cestujícím inormační SMS zprávy o jízdě jejich spoje. Cestujícím se za veškeré komplikace omlouváme,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Odhadovaná škoda je 21 milionů korun (11 milionů korun dopravci, 10 milionů Správa železnic).  Poškozeno je trakční vedení. K nehodě došlo v době, kdy bylo vypnuto plánovaně kvůli výluce zabezpečovací zařízení a jezdilo se pouze na přivolávací návěst. Na trati již začalo odklízení nehody. „Tím, že jsou vagóny stále částečně na trati, rozsah poškození svršku nebyl plně odhadnut. Práce však probíhají, na základě toho se i upřesňuje, jak dlouho bude zastaven provoz,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová pro ČTK.

Nejde o jediný problém na koridoru. Ráno v 7:43 v Ústí nad Orlicí projel odjezdové návěstidlo vlak Českých drah, podle dostupných informací ale jen o několik metrů. Provoz byl omezen, nešlo necelé dvě hodiny jezdit po lichých staničních kolejích, k žádnému zranění či škodě nedošlo.

Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce

(průběžně aktualizujeme)

 

Tagy ČD Cargo drážní inspekce Rail Cargo Carrier srážka vlaků
210 komentářů