Proměna stanice Brno-Královo Pole nabere zpoždění nejméně o rok

Vizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architectsVizualizace budoucí podoby stanice Brno-Královo Pole. Foto: rch.architects

Na trati z Kolína přes Havlíčkův Brod do Brna chystá Správa železnic další modernizace i instalaci ETCS

Nejméně o rok později začne velká modernizace stanice Brno-Královo Pole. Společně s proměnou úseku Vlkov u Tišnova – Křižanov jde o jednou ze dvou staveb na trati Kolín – Havlíčkův Brod – Brno, jejichž zahájení se posouvá na rok 2024.

Na dotaz Zdopravy.cz to uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Ministr dopravy Martin Kupka v listopadu v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz uvedl, že na této trati se příští rok uskuteční jen jedna z původně plánovaných tří akcí.

Příští rok počítáme se zahájením soutěže na zhotovitele. Posun by měl být o rok,“ řekl Nevola. Odhadované náklady na stavbu jsou 2,5 miliardy. Současná podoba stanice je ze 70. let. Velkoryse dimenzovaná budova s velkou odjezdovou halou je však pro současný provoz nepotřebná, protože vestibulem drtivá většina lidí pouze projde od MHD k vlaku či opačně. Současná budova půjde k zemi a nahradí ji nová. Novinkou bude také proražení podchodu za nádraží do Myslínovy ulice, což výrazně usnadní cestu lidem, kteří od MHD procházejí do části Králova Pole za nádražím. Dosud musejí využívat podchod pod tratí zhruba 200 metrů jižně od nádraží budovy. Otevřený bude bez jakéhokoliv časového omezení.

Stav stanice Brno-Královo Pole v roce 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stav stanice Brno-Královo Pole v roce 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

ETCS i proměna stanic

Zásadní proměnou projde v Králově Poli kolejiště: tři dopravní koleje se prodlouží tím, že se kolejové rozvětvení ve směru na Kuřim vysune dále do tratě. Na nástupiště bude podchodem bezbariérový přístup. Rekonstrukcí projde zabezpečovací zařízení.

Správa železnic chystá na trati, která je přes rok mimořádně vytížena dálkovou dopravou Praha – Brno, řadu dalších velkých oprav. Jaké se chystají v dalších pěti letech?

Rekonstrukce traťového úseku Kutná Hora (mimo) – Kolín (mimo)
Modernizace ŽST. Kutná Hora hl. n.
Rekonstrukce traťového úseku Čáslav (mimo) – Kutná Hora (mimo)
Rekonstrukce žst. Čáslav
ETCS+DOZ Brno – Havlíčkův Brod – Kolín
Rekonstrukce ŽST Brno – Královo Pole
Rekonstrukce ŽST Tišnov
Rekonstrukce traťového úseku Kuřim (mimo) – Tišnov (mimo)
Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled
Rekonstrukce traťového úseku Vlkov u Tišnova (mimo) – Křižanov (mimo)
Rekonstrukce žst. Vlkov u Tišnova
Rekonstrukce traťového úseku Žďár nad Sázavou (mimo) – Sázava u Žďáru (mimo)

(zdroj: Správa železnic)

Tagy Brno-Královo Pole Správa železnic trať Kolín - Havlíčkův Brod - Brno
81 komentářů