Proměna pardubického uzlu je v polovině. Má nové eskalátory, staví se páté nástupiště i lávka

Nové eskalátory v Pardubicích. Foto: Správa železnicNové eskalátory v Pardubicích. Foto: Správa železnic

Omezení mají skončit do příštího prosince.

Správa železnic představila další posun u jedné z největších aktuálních staveb na I. koridoru. Modernizace železničního uzlu Pardubice se přehoupla do druhé poloviny. Skončila tak i některá omezení pro cestující.

Pro cestující zřejmě nejviditelnější změnou je tento týden zprovoznění trojice eskalátorů, které propojují odjezdový podchod s odbavovací halou. Dva eskalátory vedou z odjezdového podchodu na druhé nástupiště. Nově se otevřením odjezdové podchodu přesouvají práce do příjezdového podchodu. Ten bude hotov v březnu příštího roku.

Přes nádraží už roste i nová lávka, která překlene kolej a spojí nádraží s jižní částí města na sídliště Dukla. Zatímco podobné překlenutí kolejí jinde platí města ze svých rozpočtů, v Pardubicích se řeší lokální problém z rozpočtu Správy železnic. Lávka bude dlouhá 37 metrů.

Hotová je modernizace prvního a druhého nástupiště, v předstihu běží výstavba nového pátého nástupiště. Zřídil se také nový výstup z podchodu ve Sladkovského ulici k zastávce MHD a k budoucí železniční zastávce Pardubice centrum. Železniční most přes ulici Jana Palacha prochází rekonstrukcí.

Celá modernizace stanice stavebně skončí v květnu 2024, omezení a výluky už na konci příštího roku. Náklady jsou 6,3 miliardy korun. Další zakázkou je oprava výpravní budovy.

Budování nové lávky přes pardubické nádraží. Foto: Správa železnicModernizace stanice Pardubice. Foto: Správa železnicNové eskalátory v Pardubicích. Foto: Správa železnicNové eskalátory v Pardubicích. Foto: Správa železnicNové eskalátory v Pardubicích. Foto: Správa železnicNové eskalátory v Pardubicích. Foto: Správa železnic
Tagy Modernizace žst. Pardubice pardubice Pardubice hl. n. Správa železnic
139 komentářů