Proměna drážďanské MHD. Nová tramvaj NGT DX DD začala jezdit s cestujícími

Tramvaj NGT DX DD v Drážďanech. Foto: DVBTramvaj NGT DX DD v Drážďanech. Foto: DVB

Všech třicet nových tramvají má dopravní podnik převzít do října příštího roku.

Cestující v Drážďanech mohou nově začít jezdit po městě zcela novou tramvají Alstom Flexity. Dopravní podnik Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) si je objednal ještě u Bombardieru, který se mezitím stal součástí Alstomu.

Premiéru s cestujícími si tramvaj odbyla včera na lince 2 spojující Kleinzschachwitz a Gorbitz. DBV připravil k premiéře speciální program, kdy na trase jezdily i historické vozy.

Nová tramvaj označená také jako NGT DX DD je oproti předchozí generaci širší o 35 centimetrů, měří 2,65 metru. Tramvaj je dlouhá 45 metrů. Výrazně větší jsou nástupní dveře i samotný prostor mezi sedačkami. Tramvaj je plně klimatizována, vybavena zásuvkami pro dobíjení elektroniky či Wi-Fi připojením. Osvětlení interiéru je pomocí LED, mění se podle intenzity světla během dne. Vozidla jsou vybavena novými asistenčními systémy pro zvýšení bezpečnosti, například detektorem překážek.

DVB má objednáno celkem třicet tramvají s opcí na dalších deset. Za dodávku včetně servisu na 24 let zaplatí drážďanská firma 197 milionů euro, tedy zhruba pět miliard korun. Samotná tramvaj bez servisu vychází na 4,2 milionu eur. Dopravnímu podniku přispěje výrazně Evropská unie, dotace je celkem 102,8 milionu eur. Dodávka nabrala zpoždění nejen kvůli pandemii, ale i schvalováním a úpravami pro provoz, zkušební jízdy začaly po drážďanských kolejích loni v říjnu. Kompletně mají být všechny tramvaje dodány do října příštího roku.

V Drážďanech už jezdí starší generace tramvají Flexity, nové budou kapacitně zhruba o desetinu větší, přepraví až 290 lidí. Budou nízkopodlažní, sezení bude v uspořádání 2+2. Větší mají být oproti stávají generaci také okna.

Objednaná nová vozidla nesou typové označení NGT DX DD. NGT je zkratka pro nízkopodlažní kloubový železniční vůz, DX pro podvozky s deseti nápravami a DD pro Drážďany.

Jde o čistě saské vozidlo: hlavní části jsou vyrobeny v někdejších závodech Bombardieru, nyní Alstomu, v Görlitz a Bautzenu (Budyšín).

Tramvaj NGT DX DD v Drážďanech. Foto: DVBNová tramvaj NGT DX DD pro Drážďany. Foto: DVBNová tramvaj NGT DX DD pro Drážďany. Foto: DVB
Tagy Alstom Flexity Drážďany Dresdner Verkerhsbetriebe DVB NGT DX DD
15 komentářů