Přísun nových vlaků před změnou jízdního řádu. BLS nasadí přes Lötschberg jednotky MIKA

Jednotka MIKA v barvách BLS na trati v údolí Kandertal. Foto: BLSJednotka MIKA v barvách BLS na trati v údolí Kandertal. Foto: BLS

Dopravce přestane jezdit přímo z Bernu do Itálie, jednotky čekají na evropské razítko.

Prosincová změna jízdního řádu přinese na řadě tratí nejen změnu času odjezdů a příjezdů, ale také nasazení nových vozidel.

Jedním z příkladů je švýcarská železniční společnost BLS. Ta oznámila, že od prosincové změny nahradí na původní Lötschbergské dráze jednotky řady RABe 535 novými jednotkami MIKA, jak přezdívá vozidla Stadler Flirt 4. generace (řada RABe 528, zkratka MIKA je zkrácením spojení Moderner innovativer kompakter Allroundzug). Jednotky jezdí u BLS od roku 2021, dopravce jich má objednáno celkem 58.

Pro cestující má na trase Bern – Kandersteg – Brig změna jednotky přinést větší komfort. Od panoramatických oken, větší prostor pro zavazadla a kola až po bistro zónu. Současně ale přinese i zhoršení: dočasně končí přímé spojení do italské Domodossoly a vlaky budou končit v Brigu, do Itálie budou jezdit starší jednotky NINA. Důvodem je problém se schvalováním nové jednotky v Itálii. Švýcarsku se nepodařilo vyjednat dohodu s EU o uznávání schvalování vozidel, jednotka tak pro provoz na pár kilometrech v Itálii musí absolvovat byrokratické kolečko pro povolení provozu v EU.

Původní Lötschbergská dráha je dnes méně vytížená než jízda úpatním tunelem, která je rychlejší. Nabízí ale výrazně zajímavější podívanou, než jízda rychlejší trasou.

Jednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA v barvách BLS na trati v údolí Kandertal. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLSJednotka MIKA. Foto: BLS

Tagy BLS Lötschbergbahn MIKA stadler flirt Švýcarsko
6 komentářů