Přehledně: Co se začne příští rok stavět. Nejdražší bude D1 u Přerova a uzel Pardubice

Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr ŠpetlákStavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák

Deník Zdopravy.cz „vytěžil“ z aktuálního návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro příští rok přehled dopravních staveb, které by se

Deník Zdopravy.cz „vytěžil“ z aktuálního návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro příští rok přehled dopravních staveb, které by se měly začít v nejbližší době stavět. Seznam je spojený se dvěma výhradami: přípravu se nemusí podařit završit podle plánů a eráru mohou dojít peníze.

Především finanční stránka dopravního stavebnictví je v poslední době v rezortu horké téma a vypadá to, že obor čekají hubená léta. Podobně tomu bylo během krize po roce 2008. Pro příští rok bude SFDI vybaven rozpočtem 87 miliard, z toho tvoří národní dotace 70 miliard a zbytek je příspěvek evropských fondů. Celkové číslo zhruba odpovídá letošku.

Rozpočtové výhledy na další léta skýtají ale výrazně smutnější pohled. Národní dotace má klesnout na 65 miliard, postupně vyschnou i evropské fondy. Rozpočtáři ministerstva financí navíc přitom počítají s výrazným nárůstem výnosů z mýtného i spotřební daně, což se nemusí naplnit a čísla mohou být ještě horší.

Ředitelství silnic a dálnic má na příští rok jistých 25 miliard (letos to bylo 30 miliard), Správa železniční dopravní cesty 26 miliard (32 miliard). K tomu je třeba připočíst takzvanou globální položku ve výši 29 miliard, o kterou se obě investorské organizace „poperou“, přičemž hodnotícím kritériem bude právě úspěšnost uvádění staveb do realizace.

Položek na seznamu obou organizací jsou desítky, největší peníze si vyžádá dostavba posledního úseku D1 Říkovice – Přerov (celkem přes osm miliard), na železnici pak chystaná modernizace pardubického uzlu (celkem přes čtyři miliardy). Některým projektům se bude deník Zdopravy.cz v příštích týdnech věnovat podrobněji.

ŘSD – stavby se zahájením v roce 2020 (hodnota celkem 39 mld.)

D52 5206.1 obchvat Mikulova
D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží
D6 Krupá, přeložka
D1 0136 Říkovice-Přerov
D55 5507 Babice – Staré Město
D3 SSÚD Borek
D1 rozšíření odpočívky Střechov km 52,0 – levá strana
D46 Výstavba telematických systémů
D0 515 PHS Ořech
D1 PHS Formanská (vlevo)
D1 PHS Újezd
D8 MÚK Zdiby, II.etapa
D1, most Šmejkalka
D5 PHS Bavoryně
D1, nadjezd ev. č. D1-024, rekonstrukce
D3 0309/II Chotýčany odpočívka
D8 – odstranění sesuvu v km 56,300 – 56,500 + stabilizace oblasti kolem stavby D8 0805
I/42 Brno, most Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici
D46 MÚK Drysice
D46 MÚK Drysice
D46 MÚK Vyškov
I/55 Přerov – průtah 1. etapa
D46 MÚK Prostějov střed
I/55 Kunovice, průtah – dopravně bezpečnostní opatření
I/3 Olbramovice přeložka
I/34 Stráž nad Nežárkou – Lásenice
I/27 Šlovice – Přeštice, přeložka
I/27 Klatovy přeložka 1. stavba
I/16 Nová Paka – obchvat
I/11 Doudleby nad Orlicí obchvat
I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov
I/53 Znojmo – Lechovice
D7 Chlumčany zkapacitnění
D7 Chlumčany zkapacitnění
I/42 Brno VMO Tomkovo náměstí
I/42 Brno, VMO – Rokytova
I/3 Benešov, okružní křižovatka Červené Vršky
I/19 Chýnov

ŘSD – stavby se zahájením v roce 2021

I/34 Lišov – Vranín
I/36 Pardubice Trnová – Fáblovka – Dubina
I/36 Časy – Holice
I/33 Jaroměř – obchvat
I/36 Sezemice obchvat
I/38 Znojmo obchvat I
I/38 Malín – Kuchyňka, přeložka
I/54, I/55 Veselí nad Moravou, křižovatka
I/53 Lechovice – Miroslav
I/53 Miroslav – Branišovice
I/53 Branišovice – Pohořelice
D6 Hořesedly, přeložka
D6 Hořovičky obchvat
SOKP 511 Běchovice – D1
D55 5501 Olomouc – Kokory
D55 5508 Staré Město – Moravský Písek
D55 5509 Moravský Písek – Bzenec
D46 Vyškov – Olomouc, nouzové zálivy
D0 PHS Jinočany II
D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně
D10 MÚK Kosmonosy
D11 MÚK Beranka
D8 PHS Všestudy
D10 SSÚD Brodce
I/20 České Budějovice severní spojka
I/20 Pištín – České Vrbné
D3 SSÚD Kaplice
I/20 Bečov, serpentiny
I/9 Svor
I/35 Ktová – odstranění úrovňového přejezdu
D35 SSÚD Městec
I/38 Znojmo obchvat III
I/44 Bludov – obchvat
I/11 Postřelmov – Chromeč

SŽDC – stavby se zahájením v roce 2020 (hodnota celkem 27 mld.)

Úpravy zabezpečovacího zařízení pro ETCS včetně DOZ v úseku Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem (mimo)
GSM-R Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř
Doplnění redundantního napájení základnových radiostanic GSM-R
Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa
GSM-R Ústí n.L. – Chomutov
ETCS Beroun – Plzeň
Detekční systém liniové ochrany součástí a zařízení železniční dopravní cesty
Zvýšení trakčního výkonu TNS Balabenka
DOZ Praha Uhříněves – Praha hl.n – Praha Vysočany
Zvýšení trakčního výkonu TNS Rostoklaty
Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v žst. Kolín
Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v žst. Roztoky u Prahy
Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek
Zvýšení stability skalních masivů na trati Strakonice – Volary, 1. stavba
Zvýšení stability skalních masivů na trati Strakonice – Volary, 2. stavba
Uzel Plzeň, 5. stavba – Lobzy – Koterov
Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. Lovosice
Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v žst. Roudnice n.L.
Rekonstrukce žst. Bohosudov
Mosty v km 11,314 a 11,559 na trati Louny – Libochovice
Rekonstrukce mostu v km 21,502 trati Rumburk (mimo) – Sebnitz (DBAG)
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část
Zřízení výhybny Bartoušov
Sanace svahu tělesa náspu v km 92,100 trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov
Výstavba TNS Stéblová
Modernizace železničního uzlu Pardubice
Výstavba odbočky Rajhrad
Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 2. etapa
Zvýšení rychlosti v žst. Prosenice
Změna trakční soustavy na AC 25kV, 50Hz v úseku Nedakonice – Říkovice
Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk – Libina (mimo)
Rekonstrukce ŽST Vsetín
ETCS Mosty u Jablunkova – Dětmarovice

SŽDC – stavby se zahájením v roce 2021

Revitalizace trati Kostelec – Telč – Slavonice
ETCS státní hranice Německo – Dolní Žleb – Kralupy n Vlt.
Rekonstrukce mostu v km 0,989 na trati Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n/L.
Revitalizace Lovosice – Česká Lípa
Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov
Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně)
Rekonstrukce trati v úseku Kyjice – Chomutov
Revitalizace Liberec- Česká Lípa (mimo)
Výstavba dispečerského pracoviště OŘ HK
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 3. část
ETCS Ústí nad Orlicí – Lichkov
Rekonstrukce ŽST Moravská Třebová
Modernizace žst. Jihlava – město
Boskovická spojka
Výstavba TNS Brno-Černovice
Dokončení I. žel. koridoru v trať. úseku Lanžhot (ČR) – Kúty (SR)
Rekonstrukce ŽST Tišnov
Elektrizace a zkapacitnění trati Libina – Uničov
Rekonstrukce žst. Holešov
Rekonstrukce žst. Bystřice pod Hostýnem
Rekonstrukce žst. Rožnov pod Radhoštěm
Rekonstrukce nástupišť v žst. Uherské Hradiště
Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice
Náhrada přejezdu P6501 v km 245,044 trati Přerov – Bohumín
Výstavba R110kV na TNS Ostrava Svinov

Pramen: návrh rozpočtu SFDI a jeho přílohy

vysvětlivky zkratek:

SSÚD – Středisko správy a údržby dálnic

PHS – Protihluková stěna

MÚK – Mimoúrovňová křižovatka

VMO – Velký městský okruh

TNS – Trakční napájecí stanice

ŽST – Železniční stanice

Tagy rozpočet SFDI ŘSD SFDI stavby SŽDC Top
95 komentářů