Přehledně: 353 kilometrů tratí, kde by vlaky mohly jezdit dvoustovkou

Tunel Mezno. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.czTunel Mezno. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.cz

Správa železnic prověřuje zavedení 200 km/h na 110 kilometrech včetně spojení do Liberce.

Soutěž na zpracovatele záměru projektu pro modernizaci úseku trati z Pardubic do Uherska je dalším krokem přípravy proměny části české železnice na rychlost 200 km/h. Podle Správy železnic je aktuálně v různé fázi přípravy nebo již stavby celkem 240 km tratí, kde by se mohlo takovou rychlostí jezdit. Nejblíže je tato rychlost na úsecích 4. koridoru Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí.

Kromě celkem 14 úseků, o kterých se mluví již delší dobu, probíhá studijní prověření dalších možných úseků vhodných pro zavedení rychlosti až 200 km/h na dalších zhruba 110 km. Jde konkrétně o úseky Bakov nad Jizerou – Liberec, Zliv – Strakonice a Brno – Znojmo. „Výhledově je zvažováno zavedení rychlosti 200 km/h na dalším úseku 4. koridoru Ševětín – Veselí v délce přibližně 13 km,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Podle něj zavádění rychlosti na 200 km/h bude probíhat postupně. Záviset bude i na výhradním provozu ETCS a splnění dalších podmínek.

Traťové úseky, kde Správa železnic připravuje rychlost 200 km/h

Ejpovice (mimo) – Plzeň (mimo)
Choceň – Uhersko
Uhersko – Pardubice
Šakvice – Břeclav
Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN,  nová trať Plzeň – Stod
Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN,  úsek Stod – Domažlice
Modernizace trati Brno – Přerov, 2. stavba Blažovice – Vyškov
Modernizace trati Brno – Přerov, 3. stavba Vyškov – Nezamyslice
Modernizace trati Brno – Přerov, 4. stavba Nezamyslice – Kojetín
Modernizace trati Brno – Přerov, 5. stavba Kojetín – Přerov
Modernizace trati Nemanice – Ševětín
Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun
Všejanská spojka (propojení trati z Lysé nad Labem do Milovic s tratí Nymburk – Mladá Boleslav)
Nymburk – Nepřevázka

Tagy 200 km/h rychlost 200 kilometrů v hodině Správa železnic
205 komentářů