Praha vybírá projektanty na trolejbusovou trať z Holešovic na Černý Most

Trolejbus Škoda – SOR 30Tr na Palmovce. Foto: DPPTrolejbus Škoda – SOR 30Tr na Palmovce. Foto: DPP

Pod trolejemi má jet dosavadní autobusová linka 58 % délky trasy.

Praha začíná s přípravou elektrifikace další autobusové linky. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal veřejnou zakázku s odhadovanou cenou 20 milionů korun, ve které hledá projektanty na trolejbusovou trať ze zastávky Nádraží Holešovice až na Černý Most po trase stávající autobusové linky 201.

Záměr elektrifikace celé linky loni schválili loni pražští radní. Má jít o součást naplňování klimatického závazku a plnění připravované legislativy v oblasti obnovy vozového parku autobusů.

Plán počítá s vybudováním trolejového vedení ve zhruba 58 % délky trasy, po zbytek budou trolejbusy jezdit na baterie. Pro napájení se počítá s využitím stávajících měníren Trojská a Letňany. Nově je nutné prověřit vznik nových měníren v lokalitě Střížkov, Toužimská a Černý Most.

Součástí projektu elektrifikace linky č. 201 je také potřebné rozšíření nabíjecích kapacit v garáži Klíčov, které zároveň vytvoří potřebnou rezervu pro možnost pořízení bateriových trolejbusů a elektrobusů pro linky v severovýchodní části Prahy v návaznosti na vznik nabíjecí infrastruktury v oblasti Letňan, Čakovic, Kbel a podobně. Odhadované náklady na celou stavbu jsou 600 milionů korun.

Synergie s dalšími investicemi

Praha si od elektrifikace linky slibuje i synergie s dalšími investicemi do trolejbusové dopravy na pravém břehu Vltavy. Trasa linky 201 je vedena v úseku Nádraží Holešovice – ul. V Holešovičkách – ul. Na Stráži – ul. Na Pokraji – ul. Teplická – ul. Lovosická – Metro C Letňany – ul. Tupolevova – ul. Veselská – ul. Toužimská – Kbely – ul. Hornopočernická – Satalice – ul. Budovatelská – ul. Za Černým mostem – Rajská zahrada – Černý Most v celkové délce cca 22,3 km. Troleje mají být na šesti úsecích.

Z důvodu nejasné situace ohledně investičních záměrů v lokalitě Toužimské ulice (v úseku mezi zastávkami Toužimská a Sportovní centrum Kbely) lze variantně počítat s vypuštěním trolejového vedení v úseku od zastávky Toužimská k zastávce Sportovní centrum Kbely. Tím dojde k poklesu podílu troleje o cca 1,5 km (z cca 58 % na 50 %, resp. dle časového hlediska přibližně z 60 % na 57 %).

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze linka 201 praha Trolejbusy v Praze
48 komentářů