Praha posílá DPP další miliony, loni musela přidat téměř miliardu

Modernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPPModernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPP

Provoz městské hromadné dopravy stojí Prahu čím dál více. Loni muselo hlavní město svému dopravnímu podniku (DPP) poslat o 869

Provoz městské hromadné dopravy stojí Prahu čím dál více. Loni muselo hlavní město svému dopravnímu podniku (DPP) poslat o 869 milionů korun více než rok před tím. Další peníze schválili radní v uplynulých dnech. Vylepšit se za to má spojení v některých oblastech Prahy.

Navýšení plateb Prahy na MHD ukazuje výroční zpráva DPP. Podle ní loni město zaplatilo DPP jen za provoz 13,535 miliardy korun. Kompenzace za objednaný provoz tramvají, metra a autobusů tak tvoří přes 72 % celkových tržeb dopravního podniku. I když tržby z jízdného loni stouply, nárůst nemá zdaleka takovou dynamiku jako u dotací. Na jízdenkách cestující zaplatili 4,36 miliardy korun, o 108 milionů korun více než v roce 2016.

Praha oznámila další navýšení proti původním plánům. V registru smluv je už navýšení částky na letošní rok  o 6,57 milionu korun, k tomu radní před několika dny odsouhlasili navýšení o dalších 5,3 milionu korun.

Navýšení o 6,5 milionu korun se týká linky 119 na Letiště Praha a rozšíření linky 216 do oblasti Baby. Na letiště by měly autobusy jezdit častěji, DPP navíc slibuje výraznější nasazení klimatizovaných vozidel. Ty už na letiště v minulých dnech začaly jezdit.

Další zvýšení nákladů schválili radní hlavně kvůli změnám na východě Prahy. Více než pět milionů korun půjde na úpravu některých linek nebo nasazení kloubových vozů místo běžných.

Od začátku školního roku dojde ke změnám vedení autobusových linek v oblasti Jarova, Malešic, Štěrbohol, Dubče a Uhříněvsi. Linku 163 po stížnostech na častá zpoždění z oblasti Českobrodské ulice dopravce kvůli kolonám zkrátí pouze do zastávky Depo Hostivař. Pravidelnější spojení ze zastávek v Počernické ulici k metru Želivského zajistí nová autobusová linka 199.

Lepší komfort čeká i cestující v Michli. Na linku 124 kvůli přetíženým autobusům budou nasazeny v pracovní dny kloubové autobusy. Kvůli tomu, že nemohou ale projet všude, zkrátí podnik linku do nejvytíženější části trasy mezi Želivského a Zeleným pruhem. Od Zeleného pruhu na Dvorce pojede nově linka 134, mezi Želivského, novou zástavbou na Třebešíně a Habrovou pojede posílená linka 155, na kterou budou místo midibusů trvale nasazeny standardní dvanáctimetrové autobusy.