Praha podepsala smlouvu s Metrostavem TBR na Dvorecký most. Stavba potrvá dva a čtvrt roku

Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMPDvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Pro pražskou MHD je most jednou z nejzásadnějších staveb. Má se stát zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty.

Hlavní město Praha dovedlo v úterý k podpisu smlouvy tendr na stavbu nového mostu přes Vltavu mezi Smíchovem a Podolím. Zakázku získalo sdružení firem Metrostav TBR, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Strabag. Vyplývá to z registru smluv.

Vedoucím společníkem je Metrostav TBR, jehož mateřská firma Metrostav si v den podpisu smlouvy odnesla od soudu tříletý zákaz účasti ve veřejných zakázkách. Dcera Metrostav TBR byla zapsána do obchodního rejstříku loni v únoru, rozsudek se jí netýká.

Vítězná cena za Dvorecký most činí 1,075 miliardy korun při době výstavby 810 dnů (cca dva a čtvrt roku). Odhadovaná cena při vypisování tendru loni na podzim byla 972 milionů korun. Vedle ceny, délky výstavby (15 pct.) a délky záruční doby (10 pct.) se hodnotila i kvalita týmu (5 pct.). Od začátku května má Praha pro most pravomocné stavební povolení. Stavět se začne podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra koncem léta.

Dvorecký most překlene Vltavu v úseku mezi zlíchovským a podolským břehem a spojí tak městské části Praha 4 a Praha 5. Pro pražskou MHD je most jednou z nejzásadnějších staveb. Má se stát zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty, propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan.

Dvorecký most bude určen jen pro MHD, cyklisty a chodce, v případě nutnosti jej budou moci využívat i vozidla záchranného systému. Jak vyplývá z aktualizované koncepce pražské MHD, představené začátkem týdne, měly by po mostě jezdit tramvaje číslo 2 a 20.

Linka číslo 20 by přes Dvorecký most spojila Dejvice, Malou Stranu a Smíchov na levém břehu s Braníkem a Modřany na pravém. Po dokončení tratě na Libuš by zajížděla až tam. Kvůli zachování dostatečné kapacity v tramvajích po přesměrování linky číslo 20 namísto na Barrandov do Modřan, ji nahradí na Barrandově linka číslo 15.

Tramvaj číslo 2 by jezdila z Albertova přes Výtoň do Podolí a následně by za zastávkou Kublov uhnula na Dvorecký most a přejela na Smíchov k Lihovaru a dále do Hlubočep. V zastávce Zlíchov by pak cestující mohli přestoupit na linky číslo 4, 5, 12 a 15 nebo na autobus číslo 120. Po roce 2032 by pak tramvaj číslo 2 mohla zamířit až na Barrandov.

Po mostě rovněž povede trasa části autobusů nyní jezdících po Barrandovském mostě, kde kvůli silné automobilové dopravě často uváznou v kolonách.

Tagy Dvorecký most Hlavní město Praha Metrostav TBR
45 komentářů