Praha může postavit trolejbusovou trať až do Miškovic, má stavební povolení

Trolejbus Škoda 24 Tr z Plzně, který koupil Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPPTrolejbus Škoda 24 Tr z Plzně, který koupil Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPP

Praha slibuje, že trolejbusy dojedou do Miškovic už na konci příštího roku.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal stavební povolení pro elektrifikaci autobusové linky z Palmovky do Miškovic. Podle dopravce by už po celé trase mohly na konci příštího roku začít jezdit trolejbusy s dodatečným bateriovým pohonem.

Získání stavebního povolení oznámil DPP v tiskové zprávě. Ještě letos mají začít stavební práce, během příštích týdnů současně DPP vypíše soutěž na dodání 15 kloubových parciálních trolejbusů.

DPP chce nové trolejbusy nasadit na současnou linku 140 z Palmovky do Miškovic, kompletně by z ní zmizely naftové autobusy. Podmínkou je postavení zhruba 15 kilometrů trolejového vedení a potřebné napájecí a nabíjecí infrastruktury. Trolejové vedení bude po zprovoznění pokrývat zhruba 50 % trasy a autobusová linka č. 140 se změní na trolejbusovou linku č. 58.

DPP už přes dva roky testuje trolejové vedení v Prosecké ulici. Nově vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice. Zbytek trasy pojedou trolejbusy na baterii.

Trolejbusy budou mít základnu v klíčovských garážích, kde vznikne osmnáct nabíjecích stání. Troleje budou napájeny z kontejnerové měnírny v Prosecké ulici, nově postavené v garážích Klíčov a z objektu bývalé trolejbusové měnírny v Příborské ulici v Letňanech, v Čakovicích vznikne nabíjecí stanice pro baterie. V Letňanech už v minulosti trolejbusy jezdily.

Nákup trolejbusů z evropské dotace

Podle náměstka primátora Prahy Adama Scheinherra mají trolejbusy větší životnost než autobusy, za hlavní výhodu pak považuje nižší emise. „Kromě toho letos taky začneme stavět novou tramvajovou trať z Barrandova do Holyně, z Modřan do Libuše, postavíme smyčky na Zahradním Městě či u depa Hostivař,“ vypočítává Scheinherr plánované stavby na elektrickou trakci.

DPP bude první etapu prací koordinovat s TSK, která chystá rekonstrukci Prosecké ulice. Vznikne zde kabelová trasa, DPP připraví základy na nové stožáry pro trolejové vedení v návaznosti na stávající infrastrukturu. „Se stavbou trolejového vedení v Libni, na Proseku a v Letňanech počítáme v příštím roce. Nevznikne zde ale les nových stožárů. Ve většině případů místo stávajících stožárů veřejného osvětlení postavíme kombinované, které budou sloužit jak pro veřejné osvětlení, tak pro trakční vedení. Díky tomu dojde současně i k modernizaci veřejného osvětlení. Máme ambici stavbu dokončit a trolejbusovou linku do Miškovic zprovoznit do konce příštího roku,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

DPP by měl nákup nových trolejbusů financovat hlavně z evropských dotací. Náklady na trolejbusy jsou odhadovány na 300 milionů korun, na samotnou infrastrukturu 192 milionů korun.

 

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze linka 140 Palmovka - Miškovice praha Top Trolejbusy v Praze
109 komentářů