LOT 3a leaderboard

Práce 16 hodin denně. Sanace skal na koridoru probíhá i za tmy

Práce na trati 010 u Opočínku. Foto: SŽDCPráce na trati 010 u Opočínku. Foto: SŽDC

Až do příští středy musejí cestující mezi Pardubicemi a Přeloučí počítat s velkým omezením dopravy kvůli výluce jedné traťové koleje.

Až do příští středy musejí cestující mezi Pardubicemi a Přeloučí počítat s velkým omezením dopravy kvůli výluce jedné traťové koleje. Sanace skal u koridorové tratě u Opočínku je ale částečně i unikátem na české železnici: stavební firma zde pracuje 16 hodin denně.

O nezvykle dlouhé pracovní době informoval na twitteru generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

Zakázku za necelých 15 milionů provádí společnost Helping výškové práce, omezení na trati trvá od začátku týdne. „V současné době stroje odtěžují a upravují svah nad tratí od 7 do 19:00, pak následují vrtací práce do 23:00. Pracovní doba bude odvislá od klimatických podmínek a bude záviset také na postupu stavby,“ popsal práce mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

V úseku dochází k sanaci svahu za pomoci vrtů hlubokých až pět metrů, které kotví ochranné sítě. Hrozilo totiž, že se začne stěna drolit a kameny popadají na koleje.

Problematika příliš krátké pracovní doby na tuzemských dopravních stavbách se pravidelně objevuje v řadě diskuzí, plány na práci přes noc ale narážejí často na hygienické limity, zejména hlukové. I proto je práce 16 hodin denně v období po podzimní rovnodennosti spíše výjimkou. „V současné době se na síti SŽDC 16 hodin bez přestávky nepracuje nikde jinde,“ dodal Illiaš.

Kvůli opravě je jedna kolej vyloučena z provozu, cestující proto musejí na vytížené trati počítat se zpožděními, většinou do půl hodiny. Osobní vlaky v úseku Pardubice – Přelouč byly zcela nahrazeny autobusy.

Tagy Helping výškové práce pracovní doba na dopravních stavbách Správa železniční dopravní cesty SŽDC trať 010
32 komentářů