lot
Infrastruktura Železnice

Práce 16 hodin denně. Sanace skal na koridoru probíhá i za tmy

Práce na trati 010 u Opočínku. Foto: SŽDC
Práce na trati 010 u Opočínku. Foto: SŽDC

Až do příští středy musejí cestující mezi Pardubicemi a Přeloučí počítat s velkým omezením dopravy kvůli výluce jedné traťové koleje. Sanace skal u koridorové tratě u Opočínku je ale částečně i unikátem na české železnici: stavební firma zde pracuje 16 hodin denně.

O nezvykle dlouhé pracovní době informoval na twitteru generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

Zakázku za necelých 15 milionů provádí společnost Helping výškové práce, omezení na trati trvá od začátku týdne. „V současné době stroje odtěžují a upravují svah nad tratí od 7 do 19:00, pak následují vrtací práce do 23:00. Pracovní doba bude odvislá od klimatických podmínek a bude záviset také na postupu stavby,“ popsal práce mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

V úseku dochází k sanaci svahu za pomoci vrtů hlubokých až pět metrů, které kotví ochranné sítě. Hrozilo totiž, že se začne stěna drolit a kameny popadají na koleje.

Problematika příliš krátké pracovní doby na tuzemských dopravních stavbách se pravidelně objevuje v řadě diskuzí, plány na práci přes noc ale narážejí často na hygienické limity, zejména hlukové. I proto je práce 16 hodin denně v období po podzimní rovnodennosti spíše výjimkou. „V současné době se na síti SŽDC 16 hodin bez přestávky nepracuje nikde jinde,“ dodal Illiaš.

Kvůli opravě je jedna kolej vyloučena z provozu, cestující proto musejí na vytížené trati počítat se zpožděními, většinou do půl hodiny. Osobní vlaky v úseku Pardubice – Přelouč byly zcela nahrazeny autobusy.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Chvályhodný počin.

Kulový blesk

Dočkáme se někdy dne, kdy se SŽDC začne při plánování výluk domlouvat s ŘSD, aby se znovu a opět nestávalo, že na dráze začne výluka a ve stejné době se na trase NAD objeví plánovaná uzavírka? V tomto případě se sešla výluka u Opočínku a 10denní frézování vozovky s provozem řízeným semafory ve Starých Čívicích. Výsledkem je, že NAD přímé linky Pardubice-Přelouč má podle výlukového JŘ plánovanou dobu jízdy 24 minut, reálně to je 40, a ve špičce ještě podstatně víc. Přípoje v Pardubicích jsou samozřejmě fuč, o pozdních příchodech do práce a do školy ani nemluvě.

ČD4ever

Teda takhle pokazit SŽDC samochválu! Že se nestydíte.

R2R2

RSD neni schopno koordinovat s RSD, predpokladam, ze u SZDC to bude obdobne, nakonec to stejne vidame u dalsich investoru, jako jsou mesta nebo kraje a vy byste chtel, aby se domlouvaly navzajem? Myslim, ze byste tu utopistickou literaturu mel cist o trosku mene. 😉

ian

A nákladní doprava dostává opět na zadek – ad hoc trasy nepřidělujeme, pravidelné trasy zrušíme. Odklony po jednokolejce s mizernou propustností, ale hlavně že chceme tahat náklad ze silnice na železnici…

Lišák

Propustnost po už tak vytížené jednokolejce přes Chlumec je pro cca 50 odkloněných nákladů denně dostačující, i fírové si to chválí.

jan

Plus prý o víkendu bude nějaká výluka dost dlouhého úseku u Přerova (jestli Brodek u Přerova po Lipník cca) Takže o víkendu bych do vlaku asi tentokrát nelezl:-)

Jan1203

Trochu OT, ale pan mluvčí by nemusel říkat „pracovní doba bude odvislá od klimatických podmínek“, neboť je to v tomto kontextu nesmysl. Zřejmě myšleno od „povětrnostních podmínek“ či „meteorologických podmínek“ či prostě a jednoduše „počasí“.

Tomáš Gottschalk

Parádní timing. Mezi dvěma největšími městy v této idiotské republice se nedá rozumně cestovat. Na D1 kromě rekonstruovaných úseků brutální omezení na výjezdech (u Brna spojeno s uzavřenými nájezdy na exitech 203 a 189) a na koridoru tahle šaráda. Tam se mělo dělat akorát v noci, když není provoz. Taky se ukazuje, co dělá absence upgradované štreky na Hradec, kudy se dala vést minimálně část vlaků.

Dominik

Že nejdete na SŽDC radit, jak to mají dělat?
Ona v noci vůbec nejezdí nákladní doprava, navíc dělat tak jak navrhujete, tak se akorát prodlouží doba výluky, jelikož by se dělalo kratší čas, navíc zajistit pracoviště, předat atd…, by čas na práci akorát zkrátilo, takto nepřetržitě to je lepší.

Tomáš Záruba

Poradit? Zřídit při první nejbližší výluce traťové koleje odb. Opočínek. Kterážto rada minimálně co vím já zaznívá v Dlážděné opakovaně asi 10 let také z interních zdrojů. V mezičase proběhlo už i více akcí typu „vylepšování ZZ“, kde by se to krásně udělalo. Raději nezjišťuju, jestli se to zrealizuje alespoň pro modernizaci pražského zhlaví v rámci „Uzlu“…

Twix

Čekal jsem, kdy se tady objeví komentář, že je to dost dlouhý a vytížený úsek bez jediné výhybky. Potenciální odbočka Opočínek by asi měla podobné využití jako budovaná odbočka Káraný – za normálního stavu v podstatě k ničemu a při výluce sakra užitečná. Započítává se toto nějak do hodnocení efektivity staveb, jako že utratíme peníze za něco v pravidelném provozu zbytečného, ale během výluk zcela klíčového pro minimalizaci zpoždění osobní i nákladní dopravy, nutnost zřizovat NAD apod…? Jsou tam nějaké koeficienty pravděpodobnosti, že k výluce jedné koleje dojde, a naproti tomu nějaké hodnocení spolehlivosti provozu, nas*anosti cestujících apod.?

Dominik

Při této výluce by stejně x dní byl vyloučen celý úsek, jelikož se tam provádí i další údržba, navíc by bylo obtížnější dostat se na vyloučenou kolej a pak zpět (z/do Pce), nehledě nato, že minimálně jednou za den se musí prostředky dostat do Pardubic, aby vyložili odtěženou zeminu. Tudíž při této výluce by odbočka moc význam neměla, neříkám, při jiných by se hodit mohla.
A nutnost zřídit NAD by se asi nezměnila.

Dominik

Nevím sice jak dlouho by trvalo takovou odbočku zřídit, ale jistě by musel l být nickolejný provoz a to jentak nedostanete, resp. jen v noci a jen na pár hodin.

Vbb

Nickolejný provoz být nemusí. Vyloučí se 1 kolej, dá se 1 výhybka, kolej se otevře, vyloučí se druhá a dá se druhá výhybka.

Dominik

Jenže to je jen kolej a co TV? Nebo to uděláme elektricky nesjízdné a dáme tam návěsti pro el. provoz?

libor

16 hodin to je fakt slabé, den má 24 hodin+přesčasy!

Démon

a týden má 7 dní + víkend

jan

Je to takový slabší trénink na BC Kolín Poříčany 🙂

Pišta

„plány na práci přes noc ale narážejí často na hygienické limity, zejména hlukové“ koho chtějí přes noc rušit? Možná divoká prasata 🙂

Alibaba

Napadá mě tadyta zástavba: https://mapy.cz/s/bunelotulu
V noci, kdy je ticho, se projeví ty decibely (pneumatické vrtačky) ještě víc než přes den.

Kuba W

no nene, celých 16 hodin a ještě se tím chlubí. ještě chvíli a budou dělat i 24 hodin ne? nechápu proč se důležité stavby, viz D1 nedělají 24 hodin, protože limity? vtip ne?

Supidio

Bohužel,v dnešní době jsou si lidi a všemožní ochránci všeho možného schopni stěžovat na úplně cokoli 🙂

Dominik

Třeba proto, že i lidi potřebují odpočinek a prostě jich nemají tolik aby se mohlo makat 24 hodin?

BoH

To máte určitě pravdu. Na druhou stranu tady nikdo netvrdí, že těch 16 hodin maká 1 člověk … předpokládám, že 16 hodin dělají 2 směny, 24 hodin by dělali 3 směny (otázka je, jestli by bylo efektivní pracovat i v noci).

BoH

Pardon, druhou část věty jsem nestihl dočíst. Ano, počtem pracovních sil to také může být 🙂

Tomáš Sysel

Jenže ta úprava odseku, tam probíhala nedávno. Tak proč se to neudělalo pořádně rovnou. Zpoždění vlaků a naštvanost cestujících nemají chybu.

Martin Nosek

Potom jistě můžete i uvést kdy a v jakém rozsahu

zesp

Kdy? Cestující jsou tam teď naštvaní každý den a v rozsahu opravdu velkém. To můžu potvrdit, jel jsem tudy v tomto týdnu už 2x taky, rana vždy kolem půl hodiny a atmosféra by se dala krájet. To mi věřte…

Martin Nosek

zesp: Proboha. Jasně, určitě se ptám v jakém rozsahu jsou naštvaní cestující. Logicky se ptám, kdy byla ta stabilizace svahu již prováděna 🙄

Zesp

Však to je mi jasne, ale ta odpověď se krasne nabízela. .. No ne?

Dominik

Že by proto, že ta technika je využita a firmy nečekají jen nato, až si SŽDC pískne?
Navíc ty práce mají nějaký postup.