Po dvou letech jasno: Vlaky Škody vyjedou v Bavorsku na jaře, dostaly razítko TSI

Nová souprava od Škody Transportatiion pro Bavorsko. Autor: Škoda TransportationNová souprava od Škody Transportatiion pro Bavorsko. Autor: Škoda Transportation

Kolem nasazení šesti nových push-pull souprav od Škody Transportation na páteřní bavorské trati Norimberk – Ingolstadt – Mnichov začíná být

Kolem nasazení šesti nových push-pull souprav od Škody Transportation na páteřní bavorské trati Norimberk – Ingolstadt – Mnichov začíná být po dvou letech odkladů jasněji. Škoda dnes oznámila, že vlaky (vagony i lokomotivy 109E3) získaly certifikát TSI pro vysokorychlostní soupravy pro Německo. To je klíčový pokrok v procesu jejich homologace, jehož dokončení firma očekává začátkem příštího roku. Od jara příštího roku by tak měly začít nahrazovat na lince staré jednotky InterCity, plně se celá flotila zapojí do provozu v červnu.

„Dodávky souprav byly posunuty o více než dva roky. Důvodem zpoždění byl především náročný vývoj tlakotěsných vozů a také testy celých souprav, které se v běžném provozu budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 kilometrů za hodinu. Nyní je projekt vysokorychlostních dvoupodlažních souprav pro uživatele DB Regio téměř dokončen,“ uvedl viceprezident Škody pro obchod Zdeněk Majer.

Nová souprava od Škody Transportatiion pro Bavorsko.
Autor: Škoda TransportationInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, lokomotiva Škoda 109E3, DB řada 102, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationSouprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationLokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída spodní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákNIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Soupravy se skládají z řídícího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu. Škoda Transportation se chlubí i tím, že je prvním dodavatelem pro Německo, který nabízí vozidlo s bezbariérovým vstupem z nástupiště ve výšce 760 milimetrů.

Zakázka oznámená už v roce 2013 má hodnotu přes 2,6 miliardy korun. Interiér vozu se dělí na první a druhou třídu a nabídne i dětský oddíl. V soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu. Soupravy jsou vybaveny wifi.

„Dokončení tohoto technicky náročného projektu je prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem investiční a finanční skupinou PPF a v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu,“ doplnil předseda představenstva Petr Brzezina.

Tagy 109E3 Bavorsko Emil Zátopek NIM Express push-pull Škoda Transportation souprava TSI vlak
49 komentářů