Dopravní podnik Ostrava (DPO) začne jako první v zemi používat v autobusech, tramvajích a trolejbusech vůně.
Dopravce bude několik týdnů testovat v 55 vozidlech různé interiérové vůně a pak jejich nasazení vyhodnotí. „Vůně budou různé a mají za úkol zpříjemnit cestování. Testování bude probíhat po dobu několika týdnů a začne v druhé polovině dubna,“ uvedl DPO v tiskové zprávě.
S vůněmi experimentují i jiní dopravci, například slovenský železniční ZSSK.
Podle DPO jde o další z opatření, které má zpříjemnit cestování městskou hromadnou dopravou. Podnik proto navýšil i rozpočty na úklid vozidel a zastávek na dvojnásobek. Díky tomu bude probíhat například průběžné čištění tramvají za provozu na některých konečných zastávkách. Jako první začne v Česku používat speciální technologii na odstraňování žvýkaček.
„Naší vizí je být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi. Pod tím si spousta cestujících představí například nová vozidla nebo zapojení chytrých technologií. Pro mě ale moderní znamená zároveň čistý. Teprve v čisté tramvaji si cestující uvědomí, jak pohodlná jsou třeba sedadla, že funguje wi-fi nebo klimatizace,“ vysvětluje důraz na úklid a čistotu generální ředitel DPO Daniel Morys. Ze současných 4,4 milionů korun ročně navýší DPO prostředky na úklid vozidel na 8,8 milionů.
V roce 2018 vymění DPO mycí portály na autobusovém středisku Hranečník, Tramvaje Moravská Ostrava a na trolejbusech. Nová mycí jednotka na středisku trolejbusů bude na rozdíl od té stávající samoobslužná, rychlejší a výkonnější. O jeden milión korun se navýší roční rozpočet na mytí interiérů tramvají. Důsledkem bude častější úklid na smyčkách a také častější mytí podlah ve vozidlech.
S teplejším jarním počasím proběhne také jarní úklid na zastávkách. „Pořádně vyčistíme dlažbu tramvajových zastávek. Zajistili jsme speciální technologií, která z dlažby odstraní i zašlapané žvýkačky a navíc ji pak ochrání pro zjednodušení dalšího úklidu,“ dodal Morys.
Ono by možná stačilo, kdyby se cestující občas umyli.
Ono by stačilo zajistit kvalitnější přepravní kontrolu. Megalomanské gesto v podobě asistentů přepravy akce Už to nevidíme černě má mizivý vliv a vlastně ani není zájem vyhnat neplatiče, protože i neplatící cestující se počítá do přepravených osob. Náklady na dopravu jsou stejné, chybějící finance nezaplacené na jízdenkách doplatí město na dotacích, takže tu jsou jen plusové body v počtu přepravených cestujících. Regionální linky ukončíme na terminálech, lidi nuceně naženeme do mhd, přepravní kontrolu necháme jen tak naoko, aby se nemohlo argumentovat, že na to úplně kašleme a pak se vydávají líbivé články o tom, jak po letech poklesu je v… Číst vice »
Jak říkal můj kamarád. V Praze se dá žít bez auta. V Londýně auto nepotřebuji. Ale v Ostravě to bez auta nejde. A má pravdu. Což je paradox. Dokud nebudou investovat do rychlosti páteře..
Aneb jak z MHD dostat alergiky a astmatiky…
Toto není dobrý nápad, většina průmyslových aromat je poněkud agresivní a někomu to nemusí být příjemné, přiznávám se že třeba mě, pokud navíc selže dávkování a bude dávkováno příliš (pořád je to jenom technika), tak to může mít v teplu i dopad na cestující, kterým by se mohlo udělat nevolno. Navíc bude muset jít o vůně neutrální s jejichž výrobou jsou továrny, zdá se mi, na štíru, neumí to. Nasazení přírodních aromat, olejů, je příliš nákladné. Více bych spíš, a hádám že i mnoho dalších cestujících, přivítal pokud by byla zlepšena výměna vzduchu ve vozidlech, to by v létě úplně… Číst vice »