Osm zajímavých profesionálů, osm dopravních rozhovorů. Připomeňte si sváteční povídání z konce roku

Ladislav Crha v Bertsdorfu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLadislav Crha v Bertsdorfu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dodnes mi leze mráz po zádech z toho, jak se takový stroj dá do pohybu, říká strojvedoucí a topič, který je jednou z postav vzkříšení frýdlantské úzkokolejky.

Strojvedoucí, piloti, drážní dispečer, letištní historik, topič nebo konstruktér vlaků. Deník Zdopravy.cz připravil na poslední dny loňského roku tradiční sérii rozhovorů s lidmi, které doprava baví a díky svým znalostem a zkušenostem mají co říci. Pro ty, které snad tato série minula, přinášíme přehled těchto svátečních povídání.

Antonín Bánovský: Jak se staví švýcarský vlak aneb co vše řeší pneumatický tým

Šestihranné šrouby v interiéru jsou odporné, říká konstruktér Stadler Rail.

Na osud ČSA vzpomínám se směsí smutku, zloby a nepochopení, říká pilot A310 Jiří Hořínka

Pozoruhodná letecká kariéra pilota Jiřího Hořínky pokračuje v Řecku a při výuce na vysoké škole v Ostravě.

Vlak je mnohem lepší způsob cestování než letadlo, říká Mark Smith, pan Seat61.com

Cestování vlakem ho baví a už téměř dvacet let živí. Autor známého portálu o cestování vlakem chválí České dráhy za velké zlepšení.

Prací topiče na úzkokolejce si plním další svůj sen, říká Ladislav Crha

Dodnes mi leze mráz po zádech z toho, jak se takový stroj dá do pohybu, říká strojvedoucí a topič, který je jednou z postav vzkříšení frýdlantské úzkokolejky.

Pokud se přestane letiště budovat, ujede mu rychlík a těžko se dostává zpět na mapu, říká znalec Ruzyně Lubomír Dudáček

Lubomír Dudáček (nar. 1936) je letecký historik, který mimo jiné vydal sérii knih o dějinách pražských dopravních letišť. Zároveň je to člověk, který byl takříkajíc u toho, neboť na ruzyňské letiště nastoupil v roce 1967 a v 90. letech je vedl.

Někdy je to taková poetika, že je až hřích za to brát peníze, říká strojvedoucí Antonín Sehnal

Strojvedoucí Antonín Sehnal (34) působí na dráze 16 let, začínal po škole jako hradlař. Aktivně se zasazuje za zlepšení pracovních podmínek ve své profesi, občas kritizuje nedostatky na straně Správy železnic a nebojí se „střílet“ ani do vlastních řad.

Jakmile má pilot adrenalin, dělá to blbě, říká šéf policejních pilotů Tomáš Vlasák

Tomáš Vlasák je šéfpilot oddělení Letecké služby policie ČR. „Nejhorší jsou v letectví moc rychlé ruce. Jsou v této branži situace, kdy se spletete jen jednou za život. A to nemůžeme připustit,“ říká.

Jsou to pistolníci, musí se rychle rozhodovat, říká šéf dispečerů ČD Lukáš Zástěra

„Dispečer se musí umět rozhodnout, musí být za názorem pevný a musí ostatním říct, co chce. Ale také se musí dokázat s ostatními domluvit.“

Tagy rozhovory na konec roku
Žádné komentáře