Opravy na Barrandovském mostě v Praze skončí v noci na pondělí

Rekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSK

TSK vyznačí ve směru ze Smíchova rychlý jízdní pruh pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce.

Letošní opravy pražského Barrandovského mostu skončí v noci na pondělí 17. října. Dokončeny jsou všechny vrstvy vozovky, stavbaři dodělávají už pouze drobné práce. ČTK to dnes řekl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Rekonstrukce začala 16. května a pro letošek měla dle původního harmonogramu skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo dokončení oprav několikrát posunuto. Zda a v jaké výši bude město prostřednictvím své firmy Technická správa komunikací (TSK) uplatňovat na stavební firmě Porr možnou pokutu za zpoždění oprav, zatím nebylo rozhodnuto.

„Práce na jižní části mostu budou dokončeny z neděle na pondělí, poté se budou ještě dodělávat některé práce na severní části, které skončí v noci z pondělí na úterý. Máme dokončeny všechny vrstvy vozovky a dodělány budou detailní práce na dopravním značení nebo odvodňovacích kanálcích,“ řekl Scheinherr.

Ilustrační foto. Zdroj: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října. Foto: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října. Foto: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října. Foto: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října. Foto: TSK

Upraveno bude také značení na mostě. TSK vyznačí ve směru ze Smíchova levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích. Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Letošní část rekonstrukce se týkala jižní části mostu a rampy na Strakonické. Stavbaři přitom po zjištění skutečného stavu mostu museli měnit některé technologie a postupy prací.

Tagy Barrandovský most Porr TSK Praha
10 komentářů