Dopravci Železnice

Opravená, ale nejezdí. Leo Express chybí pátá jednotka, dohaduje se s pojišťovnou

Stadler Flirt, foto: LEO Express
Stadler Flirt, foto: LEO Express

Společnost Leo Express má téměř dva měsíce opravenou jednotku Stadler Flirt z nehody v Přerově zpět v Česku, jezdit s ní ale stále nemůže. Kvůli sporům s pojišťovnou o úhradu škody ruší pravidelně firma dva páry spojů mezi Prahou a Ostravou. 

Leo Express poprvé vysvětlil, co je důvodem odstavení jednotky, která měla už jezdit. „Návrat 5. jednotky do provozu nyní závisí na jednání s pojišťovnou, se kterou řešíme celkovou výši škody a naši spoluúčast na úhradě nákladů za opravu, v této věci máme odlišný názor než pojišťovna. Věříme ale, že se ve velice krátkém horizontu dohodneme a jednotka vyjede ke komerčnímu provozu,“ řekl mluvčí firmy Emil Sedlařík..

Podle něj na jednotce probíhají poslední testy a zkoušky před jejím opětovným spuštěním do komerčního provozu. „Mrzí nás dosavadní komplikace a zákazníkům se tímto znovu omlouváme, v maximální možné míře se je snažíme přesadit na jiné spoje,“ dodal Sedlařík.

Opravená jednotka je v Česku od konce srpna, kdy firma slibovala nasazení během září. 

Zrušené jsou tak stále vlaky 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína), 1365 (18.10 z Prahy). Podle Sedlaříka je prodej zastaven do konce října, pak by už měly jezdit. vv rezervačním systému ale nejde koupit jízdenky na tyto spoje ani po 31. říjnu, podle Sedlaříka je do vyřešení jednání s pojišťovnou nechtějí nabízet. 

Leo Express o pátou jednotku přišel loni v červnu, kdy vlak narazil do zarážedla v Přerově. Jednotka byla po nárazu poškozená natolik, že ji musel dopravce odeslat do závodu Stadleru v Polsku a čelní vůz se musel vyrobit v podstatě celý nový. Podle závěrečné zprávy Drážní inspekce byl hlavním viníkem strojvedoucí.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Však Tě nikdo nenutí s ním jezdit. Ale nekritizuj a neodsuzuj ty, co s ním jezdí. Jezdí na vlastní riziko, není to v žádné objednávce. tak je to čistě jeho věc.

    Hlavně že stále provozuje oba spoje do Košic, to je důležité. Mezi Ostravou a Prahou máš dostatek jiných možností – RJ i Pendolino každé 2 hodiny, mimo toho ještě i další couráky ĆD, tak tam ty zrušené vlaky nijak tak moc nechybí.

  • Zajímalo by mě zda existuje seznam dlužníků poplatku za použití dopravní cesty SŽDC. Možná bychom se divili.

  • Tenhle dopravce ať se na to radši vyklašle. Věčné odříkávání spojů pro různé důvody což z něj dělá dopravce dost nesolidního, do toho nekonečné problémy s pátou jednotkou, spojů na rozdíl od jiných dopravců moc nemá a vývoj nula, pořád 4-5 jednotek a jen celá léta velkolepé kecy co všechno bude…

    • Vývoj nula? Od července jezdí do Krakova, pod FlixTrainem jezdí mezi Berlínem a Stuttgartem. Nedávno si pronajal 15 jednotek Alstom Lint, s kterými bude jezdit mimojiné z Ústí nad Orlicí do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic.
      Navíc má objednané 3 elektrické jednotky od CRRC. Nechci se ho nějak zvlášť zastávat, ale zůstaňme objektivní. LE dneska zdaleka není jen těch 5 jednotek Flirt a svojí působnost rozšiřuje.

  • No mluvčí to řekl krásně zaobaleně, jak přísluší jeho profesi, ale podle mě to znamená, že jednotka ještě není kompletně opravená, protože se pořád dohadují na rozsahu oprav. Jinými slovy, chtějí dodělat opravy až podle toho, na čem se s pojišťovnou dohodnou, že zaplatí. Kdyby to bylo opravené a šlo jen o to, co z těch celkových nákladů zaplatí pojišťovna a co ne, vyjetí by nic nebránilo, o to se pak můžou klidně dohadovat roky.

      • Takže je to tak, že pojišťovna nezaplatila ve výši, jakou si LEO Express představoval, ten nechce/nemůže zaplatit zbytek a proto jednotka stojí?

          • Leo express nikdy nevykázal nic než ztrátu a teď má zaplatit v hotovosti poměrně nákladné opravy. Podle mě pátá jednotka nikdy nevyjede a Leo express vyhlásí úpadek a prodá se to. Flirty jsou kvalitní a když se na to hodí menší refurbish tak na naše tratě bohatě stačí – prodají se.
            To je tak když firmu vedou amatéři, děti a snílci/fantastové

Newsletter

Partneři


Výběr editora