Obrazem: Z budějovického nádraží mizí lešení, příjezdová hala se otevře na přelomu února a března

Oprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnic

Budova se nalézala v horším stavu, než předpokládal projekt.

Českobudějovická nádražní budova z roku 1908 se v rámci první velké rekonstrukce začíná vylupovat do své původní krásy. Alespoň zvenčí. Dělníci tento týden začali odstraňovat lešení z centrální části budovy, naopak příjezdová hala zůstává uzavřená a odjezdovou halu nedávno lešení zaplnilo.

„Pracuje se v interiérech celého objektu. Obrysy získává nově vznikající pasáž z odjezdové haly k Lannově třídě,“ uvedl dnes šéf Správy železnic Jiří Svoboda. Doplnil, že příjezdová hala v jižní části se cestujícím otevře na přelomu února a března. Jde o další zpoždění, na jaře SŽ plánovala otevření haly před koncem tohoto roku.

Oprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice, jižní křídlo (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice, příjezdová hala (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice, příjezdová hala (listopad 2022). Pramen: Správa železnicStejná chodba, budoucí pasáž (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnicOprava nádražní budovy České Budějovice (listopad 2022). Pramen: Správa železnicRekonstrukce nádraží České Budějovice, příjezdová hala (červen 2022). Pramen: Správa železnicNádraží České Budějovice, odjezdová hala před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží České Budějovice před rekonstrukcí, severní křídlo. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Modernizace vlakového nádraží v Českých Budějovicích začala v červnu 2020. Při jejím zahájení Svoboda uvedl, že chce dokončení v červnu 2022, což se během postupujících prací ukázalo jako nereálné. Budova se nalézala v horším stavu, než předpokládal projekt.

Například některé nosné konstrukce se musely zbourat a postavit nově, objevily se problémy s kanalizací a spodní vodou. Nový termín dokončení tak je konec roku 2023. Náročná rekonstrukce bude také dražší. Původně měly vyjít na 689 milionů korun, minimálně to ale bude 755 milionů korun.

Novorenesanční výpravní budovu v Českých Budějovicích opravuje sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers.

Tagy nádraží České Budějovice Správa železnic
14 komentářů