Obchvat obce Krupá na dálnici D6 má pravomocné stavební povolení

Stavba obchvatu Lubence na D6. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Lubence na D6. Pramen: ŘSD

ŘSD by stavbu rádo zahájilo v prvním pololetí a dokončilo v roce 2024.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má volnou cestu k budování dalšího úseku karlovarské dálnice D6. Stavební povolení pro 6,5 kilometru dlouhý obchvat obce Krupá nabylo právní moci. ŘSD tak k prvnímu kopnutí zbývá jediný krok: dotáhnout k podpisu smlouvy tendr na zhotovitele, který běží od listopadu. Předpokládaná hodnota zakázky přesahuje 1,9 miliardy, termín pro podání nabídek je 17. únor.

ŘSD by stavbu rádo zahájilo v prvním pololetí a dokončilo v roce 2024. Stávající silnice I/6 podle silničářů už dávno nevyhovuje hustému provozu, po vybudování dálnice se změní v silnici II. třídy. Součástí nového dálničního úseku bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Krupá), most přes železniční trať a přes 800 metrů dlouhá estakáda.

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Řidiči se nicméně významného vylepšení silničního spojení Prahy a Karlových Varů dočkali už koncem listopadu, kdy ŘSD po třech letech výstavby otevřelo dva úseky: Nové Strašecí – Řevničov (5,5 km) a navazující obchvat Řevničova (4,2 km). Po přeložce Krupá se mají postupně dostat do fáze výstavby i další dva středočeské úseky: Hořesedly – přeložka (9,2 km, 2022 až 2024) a Hořovičky – obchvat (5,2 km, 2022 až 2024).

Na dálnici je aktuálně ve výstavbě ještě třetí úsek, pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Ten by měl být hotový v polovině letošního roku.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 86 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985.

Tagy dálnice D6 přeložka Krupá ŘSD Top
39 komentářů