Obchvat Lotouše na D7 má pravomocné stavební povolení

D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravyD7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy

Aktuálně je v letáku ke stavbě jako termín výběrového řízení uveden rok 2023 a léta výstavby 2024 až 2026.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má za sebou další krok k dostavbě středočeské části dálnice D7, když aktuálně oznámilo nabytí právní moci stavebního povolení pro 3,4 kilometru dlouhý úsek od mimoúrovňové křižovatky Slaný západ ke Kutrovicím. Žádost o stavební povolení byla podána před rokem.

Stavba bude zhruba z poloviny znamenat rozšíření současné silnice I/7 na dálnici, do nové stopy bude odkloněna v podobě obchvatu obce Lotouš. „Probíhá příprava doplňkového inženýrsko-geologického průzkumu, záchranného archeologického výzkumu a pyrotechnického výzkumu,“ oznámilo ŘSD.

Ještě před několika měsíci ŘSD uvádělo, že chce ještě letos vedle získání stavebního povolení vypsat i tendr na stavební firmu. Stavět se mělo od příštího roku. Termíny se ale posunuly. „Předpokládáme, že čistopis zadávací dokumentace bude k dispozici na začátku třetího čtvrtletí 2023 a posléze ihned zahájíme výběrové řízení na zhotovitele stavby. Realizaci stavby bychom rádi zahájili v první polovině roku 2024,“ sdělil šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo má být v roce 2026. Předpokládaná hodnota je 1,3 miliardy korun.

K dokončení D7 ve středních Čechách přitom zbývají celkem tři úseky. Vedle úseku MÚK Slaný západ – Kutrovice jde o části Knovíz – MÚK Slaný západ (6,5 km – stavební řízení ještě nebylo zahájeno) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km – stavební řízení běží).

Téměř 17 kilometrů dálnice by se pak mělo motoristům otevřít zároveň. V době dokončení středočeské části D7 už by měl chybět k dokončení celé dálnice jen obchvat Postoloprt (Ústecký kraj), který se má stavět v letech 2025 až 2028, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba velkého pražského okruhu.

Tagy D7 obchvat Lotouše ŘSD
19 komentářů