Obchvat Chlumčan na D7 se začne stavět v únoru

D7, stavba obchvatu Loun. Pramen: ŘSDD7, stavba obchvatu Loun. Pramen: ŘSD

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stojí těsně před zahájením další stavby na chomutovské dálnici D7. Po ročních peripetiích hodlá v následujících dvou měsících uzavřít smlouvu a začít stavět 4,5 kilometru dlouhý obchvat Chlumčan.

„Smlouvu se zhotovitelem chceme podepsat do konce ledna, do konce února chceme předat staveniště a zahájit stavbu,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf ŘSD Radek Mátl. Vybraným zhotovitelem je firma Metrostav Infrastructure, která šla do tendru s cenou 1,179 miliardy korun. To je 68 procent předpokládané ceny (1,73 mld.).

Tato skutečnost byla známa už před rokem, dlouhé měsíce se ale pak vedly spory o reference zmíněné stavební firmy, do které skupina Metrostav nově převedla výstavbu silnic a dálnic. Za zpožděním navíc byl i několikerý odklad uzávěrky tendru; obchvat Chlumčan se měl původně začít stavět už předloni.

Chystaná stavba na D7 "Chlumčany, zkapacitnění." Pramen ŘSD

Chystaná stavba na D7 „Chlumčany, zkapacitnění.“ Pramen ŘSD

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“. Obchvat Chlumčan na východě navazuje na úsek u Sulce, který byl uveden do provozu v roce 2009, na západě se pak napojí na právě budovaný dálniční obchvat Loun.

Budování úseku potrvá tři roky. Dálnice zde mimo jiné dvakrát kříží trať Louny – Zlonice. Původní silnice bude zachována jako obslužná komunikace II. třídy. ŘSD zdůvodňuje potřebu dobudování D7 mimo jiné napojením průmyslové zóny Triangl u Žatce.

Tagy Chlumčany obchvat D7 Metrostav Infrastructure ŘSD
29 komentářů