Letecká společnost Norwegian Air Shuttle předložila věřitelům a soudu nový restrukturalizační plán, které má vést k zachování kdysi jedné z nejrychleji rostoucích aerolinek na světě.
Podle zveřejněného materiálu přijdou zkrátka především nezajištění věřitelé i stávající akcionáři. Návrh počítá s tím, že dojde k redukci podílu stávajících akcionářů na celkem 4,6 %, což má umožnit vstup nových investorů. Zhruba 1600 nezajištěných věřitelů a 34 tisíc cestujících s nároky na refundaci letenky pak dostanou jen 5 % své pohledávky a ještě podíl z 50 milionů eur ze speciálního fondu, který vznikne vstupem nového investora. Dopravce uvedl, že většinu peněz za letenky stihl vrátit už loni.
Plán budou schvalovat v příštích dnech akcionáři a věřitelé. Nemají ale příliš na výběr. V případě nesouhlasu se krach dopravce stane ještě reálnějším. Aerolinky už dříve uvedly, že počítají s velkým zmenšením, aby mohly přežít, většinou letadel už vrátily leasingovým společnostem.
4 x Norwegian 737 are en route to Kemble Cotswold Airport for transfer to new operator.https://t.co/pHCoF3qFP8https://t.co/wabouUt7Qlhttps://t.co/wjLCUkDPPd pic.twitter.com/15t4vBrqXH
— Flightradar24 (@flightradar24) March 15, 2021
Očištění od dluhů má umožnit vstup nových investorů, kteří mají přinést zhruba 4,5 miliard norských korun, norská vláda pak slibuje dopravci záruku za úvěr v hodnotě 1,5 miliardy eur. Norská vláda s další pomocí aerolinkám dlouho otálela, nakonec v lednu přislíbila další pomoc. Podle vedení firmy má po tomto očištění společnost naději na další existenci v budoucnu. Norwegian byly ve velkých finančních problémech ještě před tím, než vypukla pandemie koronaviru. „Věříme, že je to řešení v zájmu věřitelů, které zajistí další budoucnost společnosti,“ řekl šéf Norwegian Jacob Schram.
Norwegian mám rád ale tohle mi přijde jako házení do černé diry navíc Norwegian byl mrtvý už před krizí, u ČSA je to jinak před krizí to byla výdělečná firma a myslím že by si nějaké prachy zasloužila navíc když už dostaly ČD plno autobusových firem a mnoho dalšího podporu tak to už je opravdu nefér stejně tak i u SW
Ano, zasloužili by peníze. 50% z ČR a 50% z Číny, tak jak to majetkově odpovídá. Chápu, že jim chybí peníze, ale dotovat čínský majetek mi přijde hloupé.
Ale líta v ČR daně platí také v ČR a čínská strana vypadá že se ani vůbec ke svému podílu nehlásí. Třeba Citic také vlastní 50% i ve SK Slavii Praha a Slávka taky není čínský tým
Komu by šlo 50% případného zisku?
Není co řešit. Prostě si špatně vybrali partnera.
můžu vás ujistit že kvůli téhle krizi nebude ČSA ještě dlouho v zisku ale partnera si opravdu vybrali dokonalého (myšleno ironicky) s tim s vami souhlasím
ČSA nebude v zisku,ČSA nebude vůbec.
Před krizí byli v zisku a myslím že pokud přežijí tak toho budou schopni dosáhnout
Ciwe, Travelservisová úderka jede pod každým článkem z letectví, i když se to ČSA vůbec netýká…
Ona ta protismartowska se také činní.
U SW nedostanou nic.
Akcie Norwegianu už dlouho „předpokládaly“ redukci na zhruba 5,5% (pokles z loňských zhruba 1000 NOK na 50-60 NOK, kde se držely i minulý týden), takže teď holt zamíří někam k těm 45.
Vybavil jsem si také zprávu, která mi však přijde trochu zvláštní, a sice, že Norwegian už nebude létat se 737 MAX.
Já mám Norwegian velmi rád, skvěle se s nimi létá. Budou to mít, ale těžké.
S ČSA bych si nyní taky nekoupil a to jsem s nimi létal i tam kde létal Ryanair apod.
Obávám se, že u Norwegian to bude velmi podobné.
Oprava – omlouvám se:
S ČSA bych si nyní LETENKY taky nekoupil