Nová firma Metrostavu získává první větší zakázky. Opraví silnice ve Středočeském kraji a na letišti

Práce na opravě silnice u Kostelce nad Labem. Foto: MI RoadsPráce na opravě silnice u Kostelce nad Labem. Foto: MI Roads

Podle zadavatelů neexistuje důvod firmu založenou po rozsudku vylučovat.

První dvě velké smlouvy v řádu desítek milionů korun získala společnost MI Roads. Tu si založila krátce po pravomocném rozsudku zakazujícím účast ve výběrových řízeních společnost Metrostav Infrastructure.

V obou případech jde o zakázky pro Krajskou správu a údržbu silnic Středočeského kraje. Nejprve šlo o zakázku na rekonstrukci silnice II/101 mezi Kostelcem a Brandýsem nad Labem za 16 milionů korun, tento týden firma získala svoji zatím největší smlouvu: opravu silnice u Semic za 72 milionů korun. Druhou zakázku získala společně s firmou BES, která patří kapitálově rovněž pod Metrostav.

„Společnost MI Roads nemá zákaz zúčastňovat se výběrových řízení, nemáme tedy žádný právní důvod k tomu ji vylučovat,“ uvedla mluvčí KSÚS Petra Kučerová. Firma uspěla i v zakázce pro ministerstvo obrany s opravou komunikace na kbelském letišti.

Vítězství MI Roads nastane i na ŘSD

Vylučování firmy požadovali její někteří konkurenti. Založení nové firmy se stejnými majiteli považují za obcházení rozsudku. Společnosti Eurovia CS, Strabag, Skanska a Colas CZ před pár týdny poslaly dopis Ředitelství silnic a dálnic a Asociaci krajů, v kterém na možné porušení zákona upozorňují. ŘSD ale již oznámilo, že na základě stanoviska Advokátní kanceláře Gřivna & Šmerda nebude MI Roads vylučovat.

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla neexistuje žádný veřejný záznam o tom, že by na společnost MI Roads byla převedena část závodu společnosti Metrostav nebo Metrostav Infrastructure. Proto ŘSD nic nebrání uzavírat nové smluvní vztahy s touto společností, jejímž jediným akcionářem je společnost Metrostav Infrastructure.

K zápisu MI Roads došlo 14. července, tedy měsíc poté, co pražský vrchní soud v korupční kauze Davida Ratha uznal vinnými Metrostav a jeho dceřinou společnost Metrostav Infrastructure. Soud jim uložil tříletý zákaz účastnit se soutěží o veřejné zakázky. Stoprocentním vlastníkem nové firmy je Metrostav Infrastructure, který ovládá ze 100 % Metrostav. Spory o vítězství MI Roads mohou zablokovat některé stavby na několik měsíců, jako se stalo u Metrostav Infrastructure. Podle aktuálního rozsudku se nemůže Metrostav a Metrostav Infrastructure hlásit do soutěží ani jako dodavatel.

Tagy Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje metrostav Metrostav Infrastructure MI Roads
1 komentář