Německo má připraveno dalších 60 kilometrů vysokorychlostní trati, dobu jízdy zkrátí o 15 minut

Nová trať výrazně rozšíří kapacitu železnice na jihozápadě Německa.

Deutsche Bahn je připravena k zahájení pravidelného provozu po nové vysokorychlostní trati mezi Ulmem a Wendlingenem. Německý správce železniční infrastruktury a dopravce oznámil, že trať je kompletně hotová a s nástupem nového jízdního řádu na ní může začít pravidelný provoz.

„Uvedení nové trati do provozu znamená zásadní obrat pro mobilitu na jihozápadě Německa. Cestující budou ohromeni: pojedou rychleji, bude jezdit více vlaků a nabídne se jim i výhled na auta v kolonách na dálnici, kolem kterých trať vede,“ uvedl projektový manažer celé akce Olaf Drescher.

Na trati zatím jezdí vlaky bez cestujících v rámci výcviku strojvedoucích, probíhá seznamování se s tratí. Nová infrastruktura vytváří základ pro atraktivnější železniční dopravu. V dálkové dopravě se díky nové vysokorychlostní trati zkrátila doba jízdy mezi Stuttgartem a Ulmem zhruba o 15 minut. Denně se počet spojů mezi Stuttgartem a Mnichovem rozšíří o zhruba dvacet párů spojů.

Náklady téměř 3 miliardy eur

Díky novému nádraží v Merklingenu se současně otevírá nové rychlé napojení pro cestující z této oblasti pro dojíždění vlakem do Stuttgartu nebo Ulmu. Nová trať umožní rozšíření spojení mezi Mnichovem a Kolínem nad Rýnem na dvě za hodinu.

Nový úsek měří 60 kilometrů, je postaven na rychlost 250 km/h a překonává pohoří Švábská Jura. I kvůli složitému terénu vede polovina celkové délky v tunelech. Nejdelší z nich je 8,8 km dlouhý. Součástí stavby je i 85 vysoký most přes údolí Filstal, který je třetí nejvyšší v Německu. Stavba začala v roce 2012, celkové stavební náklady jsou zhruba čtyři miliardy eur. Nový úsek vyšel na 2,9 miliardy eur. Stavět se začalo v roce 2012.

Na trať naváže ještě úsek ze Stuttgartu do Wendlingenu, který se také již staví. Jeho nejnákladnější součástí je především stavba nového nádraží ve Stuttgartu. Hotovo má být v roce 2025. Po dokončení trati se má zkrátit doba jízdy mezi Ulmem a Stuttgartem z 55 na 30 minut.

Vysokorychlostní trať Ulm - Wendlingen. Foto: DBVysokorychlostní trať Ulm - Wendlingen. Foto: DBVysokorychlostní trať Ulm - Wendlingen. Foto: DBVysokorychlostní trať Ulm - Wendlingen. Foto: DBVysokorychlostní trať Ulm - Wendlingen. Foto: DBVysokorychlostní trať Ulm - Wendlingen. Foto: DBTrasa nové trati Wendlingen - Ulm. Foto: Stoeffler / Wikimedia CommonsNová vysokorychlostní trať z Ulmu do Wendlingenu. Foto: Jannik Walter / Deutsche BahnTestování na nové vysokorychlostní trati Wendlingen - Ulm. Foto: Jannik Walter / DBTestování na nové vysokorychlostní trati Wendlingen - Ulm. Foto: Jannik Walter / DBMost přes údolí Filstal. Foto: Arnim Kilgus / Deutsche BahnZměny v dálkové dopravě DB díky otevření nového úseku VRT Wendlingen - Ulm.

Tagy Deutsche Bahn Ulm - Wendlingen VRT Vysokorychlostní tratě v Německu
82 komentářů