Letecké společnosti Letectví

Největší embraer převzala první evropská aerolinka, bude létat z Kanárských ostrovů

Embraer E195-E2 v barvách Binter Canarias. Foto: Embraer
Embraer E195-E2 v barvách Binter Canarias. Foto: Embraer

Španělské aerolinky Binter Canarias jsou prvním evropským dopravcem, který má ve své flotile zatím největší typ letadla Embraer. Firma převzala první z pěti objednaných strojů E195-E2.

Binter jsou aerolinkami, které ukáží, jak lze z našeho letadla získat to nejlepší díky expanzi do dalších měst,“ řekl John Slattery, šéf Embraer Commercial Aviation.

Binter nasadí letadlo na linky mezi Kanárskými ostrovy i na spojení z ostrovů do Evropy či severní Afriky. Aerolinky letadlo koupily v konfiguraci pro 132 cestujících pouze v ekonomické třídě.

Podle Embraeru testy ukazují, že letadlo je ještě úspornější, než firma plánovala. Spotřeba paliva na sedačku je o 25,4 % nižší než u stávající generace E195, letadlo je také výrazně tišší. Brazilský výrobce přesvědčuje aerolinky k nákupu i přes úspory za servis: letoun má prodloužené servisní intervaly.

Letadlo E195-E2 je větší verzí stroje E190-E2, který začal létat už loni. Stroj je poháněn dvěma motory Pratt & Whitney PW1900. Oproti svému předchůdci, letadlu E195, má větší maximální kapacitu (146, původně 124 cestujících) i dolet ( 4820 km namísto 4260 km). Prvním provozovatelem tohoto typu jsou brazilské aerolinky Azul.

V Evropě si stejné letadlo nedávno objednaly nizozemské aerolinky KLM . Menší verzi E190-E2 už provozují Helvetic Airways a norský Widerøe.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zemedelec

Binter Canarias jsou jednou z mych nejoblibenejsich aerolinek, na kratkych a levnych hopech mezi Kanarskymi ostrovy stihnou i podat obcerstveni a obecne se chovaji velmi profesionalne a prozakaznicky. Doufam, ze na me dalsi dovolene na Kanarech s timhle letadlem poletim.

Martin Hanzal

Je to prostě fešák! Pracuji ve Vídni v poměrně vysoké budově v jednom z nejvyšších podlaží a při správném směru větru (JV) je na Schwechatu využívána RWY 11/29 – v tu chvíli mám drtivou většinou letadel jak na dlani a dle mého skormného názoru má E190 (195 ovšem taky) velmi elegantní tvar, narozdíl od létajících doutníků od Airbusu. Co se letových vlastností týče, mám zkušenost jen s E175 od KLM a E190 od Bulgarian air (tehdy zbrusu novým) a oba ve mně zanechaly velmi příjemný dojem klidného letu a pohodlného posezení. Celkově, z mých chabých dvou zkušeností s touto značkou,… Číst vice »

Michal Štěpán

Já létám dost často s Austrian Airlines E195LR a musím říci, že se na těch sedačkách sedí lépe než v A320. Nevýhodou je ale menší schránka nad hlavou, takže i „běžné“ kabinové zavazadlo je odebráno a jede do podpalubí, což je pro mnohé pasažéry drsné překvapení. Pak se na poslední chvíli vytahují věci, které by normálně naopak na palubě měly být jako počítače, důležité dokumenty, šperky, slitky cenných kovů atd., což způsobuje zpoždění.

Jen tak

vis o tom, ze sedacky nejsou ani tak vec typu (a nesouvisi s nim), ale vyberem aerolinky? 🙂

Michal Štěpán

To já (a zrovna kdo jiný) samozřejmě vím, ale také to není tak, že někdo si ukáže na nějaký typ sedačky a ten se dá do toho typu letadla. Zjednodušeně jsou schválené kombinace typů sedaček a typů (modelů) letadel. Jedna věc je vyhovění předpisu a druhá je samotná ergonomie. I když jsem už viděl případy designů, které by sice byly velmi pohodlné, ale prakticky je nebylo možné schválit, protože bylo zjevné, že v určitých parametrech nemají šanci projít testy.

Lukáš F.

Zrovna v A320family ale narazíte na fakt hodně typů sedaček a hodně záleží, s jakou aerolinkou letíte, třeba u Lufthansy typicky budou sedačky lepší než u low-cost aerolinek (naopak BA má sedačky příšerné a Wizz ne tak špatné). Stejně tak se do Embraeru dají dát sedačky lepší (Helvetic E190) nebo horší (Alitalia E175).

Daniel Drnec

E2 má větší schránky na zavazadla.

Lukas

Nieje nahodou prvy eu zakaznik Wideroe ci ako sa voalju ?! Dokonca uz boli s tym aj vo viedni…
Ak sa mylim, opravte ma 🙂

Adrian

Není náhodou Widerøe norský dopravce? A Norsko v EU není.

Jakub

V článku i v nadpise se píše o první společnosti v Evropě, ne v EU.

Tomáš

Ano , Wideroe je zákazníkem Embraeru E2, ale má ve flotile prozatím 4 embraery 190-E2. V článku je myšleno největším embraerem 195-E2, který je o více než 5 m delší.

Jakub

Jinak tedy nevím jestli byl článek upravován, ale na konci se v souvislosti s wideroe píše o E 190.